לאחר הפרישה מאמנת INF: ארה"ב ביצעה ניסוי בטיל שיוט

האמריקנים, שפרשו לארומה מהאמנה שאסרה שימוש והפצה של טילים בעלי טווח של יותר מ-500 ק"מ, אישרו כי ביצעו שיגור של טיל מסוג זה. הפרישה מהאמנה הביאה למשבר נוסף ביחסים בין וושינגטון למוסקבה

לאחר הפרישה מאמנת INF: ארה"ב ביצעה ניסוי בטיל שיוט

לאחר יציאתה מאמנת INF, ארה"ב ביצעה ניסוי בשיגור טיל שיוט. גורמים בפנטגון אישרו כי הצבא האמריקני ביצע את הניסוי בטיל השיוט, בעל טווח של יותר מ-500 ק"מ. מדובר בניסוי ראשון שכזה מאז ארה"ב פרשה מאמנת כוחות גרעין (INF).

ארצות הברית נסוגה רשמית מהסכם, עליו חתומה גם רוסיה, לאחר שקבעה כי מוסקבה מפרה את האמנה, האשמה שהוכחשה על ידי הקרמלין.

האמנה, עליה חתמו הנשיא האמריקני דאז רונלד רייגן והמנהיג הסובייטי מיכאיל גורבצ'וב ,אסרה על שימוש בטילים יבשתיים בטווח שבין 310 ל -3,400 מיילים (500 עד 5,500 ק"מ).

בהצהרה מהפנטגון נמסר כי הניסוי התרחש ביום ראשון באי סן ניקולה בקליפורניה, והטיל פגע ביעדו לאחר יותר מ-500 ק"מ טיסה. הניסוי, כאמור, היה אסור על פי אמנת INF, אלמלא ארצות הברית לא הייתה עוזבת אותו.

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו במשך מספר חודשים כי הם מתכננים לבצע את הבדיקה באוגוסט. האמריקנים מתכננים לבצע ניסוי נוסף בהמשך השנה בחודש נובמבר.

המחלוקת סביב האמנה ויציאתה של ארה"ב ממנה, החריפה את היחסים בין ארה"ב לרוסיה. חלק מהמומחים סבורים כי התמוטטות האמנה עשויה לערער הסכמי בקרת נשק אחרים ולהאיץ את שחיקת המערכת הגלובלית, שנועדה לחסום את התפשטות הנשק הגרעיני.

אולי יעניין אותך גם