נתניהו על רקע התקיפות בעיראק: "לאיראן אין חסינות באף מקום"

ברקע הפרסומים שמייחסים לישראל תקיפה של מטרות איראניות בעיראק, אמר ראש הממשלה בביקור מדיני באוקראינה: "נפעל נגד איראן איפה שצריך, לא הגבלתי את עצמי"

נתניהו על רקע התקיפות בעיראק: "לאיראן אין חסינות באף מקום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. צילום: לע"מ

על רקע התקיפות המיוחסות לישראל בעיראק, התייחס היום (ב') ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לפעילות של איראן באזור. במהלך ביקור מדיני באוקראינה אמר נתניהו כי אין הגבלה שלטח שבו תפעל ישראל מול ההתבססות האיראנית באזור.

״אנו פועלים בשיטתיות למנוע מאיראן להתבסס בסוריה", אמר נתניה והדגיש, "אמרתי שלאיראן אין חסינות בשום מקום ואני מתכוון לזה. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם ונייצר בסיסים לשיגור טילים ולשלוח נגדכם חוליות טרור' - מבחינתי אין להם שום חסינות. אנו פועלים נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה. לא הגבלתי את עצמי".

לאחר הדיווח על התקיפה שהייתה בבסיס של קבוצה מיליציה איראנית בבירת עיראק, בגדד, האשימו גורמים במדינה את ישראל במעורבות באירוע. גורם ביטחוני עיראקי האשים את ישראל בביצוע תקיפות במדינה בגיבוי ארה"ב. "ברור כי אנו עומדים בפני מערכה בין ארצות הברית וישראל מצד אחד, לבין איראן ובעלות בריתה בעיראק מצד שני", אמר הגורם לעיתון א-שארק אל אווסאט.

"ברור גם ששני הצדדים בחרו בעיראק כבסיס למערכה הבלתי מוצהרת שלהם. כל הסימנים מצביעים על כך שישראל משלימה, בגיבוי של ארה"ב, את מה שהיא התחילה בסוריה על ידי פגיעה ביעדים איראניים", אמר הגורם.

שבוע שעבר פורסם דו"ח מודיעיני של החברה הישראלית ISI (ImageSat International) שהעריך כי הפיצוץ שאירע בבסיס הצבאי בבירת עיראק, בוצע באמצעות תקיפה אווירית.

מחברי הדו"ח טענו כי לאור המאפיינים של הנזק שהראה בצילומי לוויין, סביר כי מדובר בתקיפה אווירית שגרמה לנזק רב למטרת התקיפה. עוד על פי הערכות החברה, התקיפה הביאה גם לפיצוצי משנה, ככל הנראה של תחמושת שאוחסנה באתר ובכך גם לנזק משני משמעותי למבנים ברדיוס של יותר מ-250 מטרים.

מאז האירוע, דיווח העיתון, נשמעו פרסומים סותרים באשר לאפשרות כי ייתכן שהמחסן הותקף על ידי מטוסים ישראליים או אמריקניים, בעוד שפרסומים אחרים העריכו כי הפיצוץ יכול היה לקרות כתוצאה מתאונה.

בחודש שעבר דיווח העיתון א-שרק אל-אווסט, כי מטוס F-35 של חיל האוויר הישראלי תקף ב-9 ביולי מחסן רקטות של מיליציה עיראקית פרו-איראנית צפונית לבגדד.

אולי יעניין אותך גם