מדאיג: האקרים פרצו מערכות של מטוס F-15

לראשונה, קיבלו חוקרים אמריקנים גישה למערכות קריטיות של מטוסי צבא ארה"ב כדי לחפש חולשות. לאחר יומיים, הצליחו ההאקרים לאתר פריצות

מטוסי F-15 של צבא ארה"ב (ארכיון). צילום: AP

זו הייתה הפעם הראשונה שחוקרים קיבלו גישה פיזית למערכת F-15 קריטיות של ארה"ב כדי לחפש חולשות. לאחר יומיים ארוכים, שבעת ההאקרים מצאו לולאה של פגיעויות, שאם היו מנוצלות בחיים האמתיים - היו יכולות לסגור לחלוטין את מרכיבי הורדות המידע על המטוסים (Trusted Aircraft Information Download Station) - מערכות שאוספת נתונים רבים ממצלמות וידאו וחיישנים בזמן שהמטוס נמצא ב טיסה.

ההאקרים אף מצאו כשלים שחיל האוויר ניסה אך לא הצליח לתקן לאחר שאותה קבוצה של האקרים ביצעה בדיקות דומות בנובמבר שעבר, מבלי לגעת בפועל במכשיר. כך לפי דיווח של washingtonpost. ההאקרים ניסו מגוון התקפות - כולל החדרת תוכנה זדונית ואפילו שימוש בצבת ומברגות. תיבת המתכת, שבדרך כלל מאובטחת במטוס, הייתה תלויה עם חוטים בחזית.

"זהו שינוי דרסטי משנים קודמות, כאשר הצבא לא יכול היה לאפשר להאקרים לנסות לחפש פגיעויות בציוד רגיש במיוחד, קל וחומר לנקוט בזה מילולית. אבל חיל האוויר משוכנע שאם הוא לא יאפשר למיטב ההאקרים של אמריקה לחפש את כל הפגיעויות הדיגיטליות במטוסיה ובמערכות הנשק שלה, אז מיטב ההאקרים המזוהים עם אויבים כמו רוסיה, איראן וצפון קוריאה ימצאו וינצלו קודם את אותן נקודות תורפה", אמר וויל רופר, בכיר ברכש בחיל האוויר האמריקני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית