מול האיום במפרץ: רק"ם על סיפון הספינה האמריקנית

רכב יבשתי, חמוש במקלעים כבדים, מוצב על אוניית הצי האמריקני. הוא נועד לעמוד מול איומי סירות תקיפה וכטמ"מים איראניים במצרי הורמוז

אוניית הצי האמריקני במפרץ הפרסי. צילום: AP

חיל הנחתים מחפש שיטות לחימה כדי להגן על צוותי אניות המפליגות במצרי הורמוז מפני תקיפות של סירות מהירות איראניות או כלי טיס בלתי מאוישים. הפתרון: להציב כלי רק"ם על סיפון אנייה, ואם מתקרבת סירה מהירה עוינת – פותחים באש מהירה מהסיפון.

בחודש הזה כבר הפליגה אניית התקיפה BOXER של הצי האמריקני דרך מצרי הורמוז, כשעליה צוות קרב של המרינס ורכב קרבי משוריין קל על צוותו ושני מקלעיו הכבדים על הסיפון.

גנרל דיוויד קופמן, מפקד כוח משימה של המרינס, אמר בוושינגטון כי החיל פיתח שיטות חדשות להגנה מפני תקיפות איראניות בדמות סירות מהירות, שכבר תקפו בעבר אניות ומכליות. גנרל קופמן הוסיף כי האיומים מחמירים ויש להגן על כלי שיט המפליגים במים עוינים.

השיטה החדשה של הצבת רק"ם יבשתי על סיפון אניית מלחמה בים נוסתה בעבר בתרגיל שהתקיים בים סין הדרומי. כלי רק"ם הוצב על סיפון אניית מלחמה וצוותו פתח באש מקלעים כבדה אל עבר מטרות דמה בים, והתוצאות היו חיוביות. לדברי עיתון הנחתים, MARINES CORPS TIMES זה היה אימון טוב לכוחות משימה של הנחתים בבואם להגן מפני סירות מהירות עוינות במפרץ הפרסי.

בחודש שעבר הפילו הנחתים כטמ"מ איראני בעזרת מערכת נשק שניתן להפעילה ביבשה ובים, והיא מצוידת בחיישנים רבי-עוצמה ובטכנולוגיה של שיבוש שידורים של גורמים עוינים. הנחתים הפעילו נשק זה בהצלחה כאשר הכטמ"מ האיראני התקרב לאנייה האמריקנית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית