בתגובה לשיגור הרקטה: צה"ל תקף תשתיות חמאס

כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור תת-קרקעיות של הארגון. אמש נורתה לעבר דרום המדינה רקטה, שיורטה על ידי "כיפת ברזל"

תקיפת צה"ל ברצועת עזה (ארכיון). צילום: AP

בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר יישוב עוטף עזה, תקף הלילה (ש') צה"ל באמצעות מטוסי חיל האוויר תשתיות תת-קרקעיות של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הצבא "ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

אמש, כאמור, לאחר כחודש של שקט יחסי בעוטף עזה, נשמעו כמה התרעות צבע אדום בשדרות וביישובי וביישובים בגזרת העוטף. מצה"ל נמסר אמש כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל".

אתמול הפגינו אלפי פלסטינים על גדר הגבול ברצועת עזה. כמה עשרות מהם נפצעו. השיגור האחרון מרצועת עזה לעבר ישראל אירע לפני כחודש, אז נורתה רקטה שנחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לאחרונה אירעו על גדר הרצועה גם כמה אירועים חריגים, בניהם ניסיון של חדירה של חוליית מחבלים.

מוקדם יותר אתמול, אירע פיגוע בגוש עציון, בו נפצעו באורח קשה ובינוני שני צעירים בני 18 ו-20 לאחר שרכב פלסטיני דרס אותם סמוך ליישוב אלעזר. רכב שהגיע לצומת, דהר לעברם ופגע בשניים שעמדו בתוך תחנת אוטובוס. כתוצאה מהפגיעה הרכב התהפך לתוך תעלה סמוכה. מבצע הפיגוע חוסל על ידי שוטר שעבר במקום.

בחמאס בירכו פיגוע הטרור ואמרו כי הפיגועים האחרונים מתרחשים בעקבות האירועים בהר הבית. "הזעם הגובר של עמנו ואירועי הדריסה והדקירה הם תגובה לפריצות החוזרות למסגד אל-אקצא", נאמר בהודעת הארגון. בחמאס אף הזהירו כי "המשך האירועים בירושלים וביהודה ושומרון יביא לפיצוץ מחדש של האזור".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית