"לקראת מערכה בין ארה"ב וישראל לאיראן בעיראק"

גורם ביטחוני עיראקי העריך בשיחה עם העיתון א-שרק אל-אווסט כי המדינות צפויות להתעמת צבאית, כאשר "הן בחרו בעיראק כבסיס למערכה". הוא גם האשים כי ישראל תוקפת במדינתו בגיבוי של ארה"ב

"לקראת מערכה בין ארה"ב וישראל לאיראן בעיראק"

הפיצוץ בבירה העיראקית. צילום: מתוך טוויטר

גורם ביטחוני עיראקי מאשים את ישראל בביצוע תקיפות במדינה בגיבוי ארה"ב. לאחר הפיצוצים שאירעו בבסיס תחמושת של ארגון המזוהה עם איראן בבירה בגדד, אמר היום (ד') גורם ביטחוני לעיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון: "ברור כי אנו עומדים בפני מערכה בין ארצות הברית וישראל מצד אחד, לבין איראן ובעלות בריתה בעיראק מצד שני".

"ברור גם ששני הצדדים בחרו בעיראק כבסיס למערכה הבלתי מוצהרת שלהם", אמר הגורם לעיתון והוסיף, "כל הסימנים מצביעים על כך שישראל משלימה, בגיבוי של ארה"ב, את מה שהיא התחילה בסוריה על ידי פגיעה ביעדים איראניים".

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבדול מהאדי, שר הפנים ומפקדים בארגון PMF, המזוהה עם איראן, הגיעו לסיור במחסן הנשק בו אירעו הפיצוצים ביום שני, במסגרם, אדם אחד נהרג וכ-13 אנשים נפצעו. ראש הממשלה העיראקי הורה לחקור את האירוע לנקוט "אמצעי בטיחות הכרחיים כדי להימנע מאירועים מצערים שכאלה".

דיווחים סותרים

מאז האירוע, דיווח העיתון, נשמעו פרסומים סותרים באשר לאפשרות כי ייתכן שהמחסן הותקף על ידי מטוסים ישראליים או אמריקניים, בעוד שפרסומים אחרים העריכו כי הפיצוץ יכול היה לקרות כתוצאה מתאונה.

סגן נשיא עיראק בהאא אל-אראג'י אמר כי אופי השריפה וההתפוצצות במחנה העלה כי כלל "כלי נשק שאינם משמשים את הכוחות העירקיים ואף לא את ה-PMF. אנו יכולים להסיק כי כלי הנשק אוחסנו לשמירה בטוחה על ידי מדינה שכנה, והותקפו באופן לא מוצדק על ידי מדינה קולוניאלית". בעיתון ציינו כי הוא צייץ את הדברים "בהתייחסות ברורה לאיראן המאחסנת נשק בעיראק".

עוד דווח, כי חבר ה-PMF, עאדל אל-קראאווי, חשד כי ייתכן שארה"ב עמדה מאחורי הפיצוץ במחסן האמל"ח. בריאיון לטלוויזיה, אמר כי ייתכן שארה"ב השתמשה במל"ט חמוש כדי לבצע את התקיפה. הוא העריך בריאיון שתקיפות נוספות יתרחשו בעתיד "אם לא נשתלט על המרחב האווירי העיראקי, במיוחד לאחר שהמטוסים הישראליים טסו גם הם מעל שטח עיראק".

בחודש שעבר דיווח העיתון א-שרק אל-אווסט, כי מטוס F-35 של חיל האוויר הישראלי תקף ב-9 ביולי מחסן רקטות של מיליציה עיראקית פרו-איראנית צפונית לבגדד.

 

 

אולי יעניין אותך גם