ריבלין העניק תעודות למצטייני השב"כ: "לכידת רוצחי החייל מצטרפת לאין ספור הצלחות"

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין אירח במשכנו את העובדים והעובדות המצטיינים של השירות, והתייחס לפיגוע בגוש עציון בו נרצח דביר שורק ז"ל

ראש השב"כ, נשיא המדינה וראש הממשלה, מעניקים תעודה לאחת המצטיינות. צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק היום (ב') תעודות הצטיינות ל-15 עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי, בטקס חגיגי בבית הנשיא בו השתתפו גם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו וראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן.

הנשיא התייחס לפיגוע בו נרצח החייל דביר שורק ז"ל, ואמר: "בשבוע שעבר קמנו לבוקר עם בשורה קשה ואיומה, בו נודע לנו על הירצחו של רב טוראי דביר יהודה, בידי בן עוולה בגוש עציון. לא נחתם ולא שקטתם עד שהצלחתם לשים את ידכם במהירות על המרצחים. הלכידה המהירה של הרוצחים, מצטרפת לאין ספור הצלחות בסיכול טרור ויחד הם משקפים את היקף ועומק המאמצים שאתם משקיעים, יום יום שעה שעה, בשמירה על ביטחוננו - על ביטחון אזרחי ישראל. תודה לכם, בשמי ובשם כל אזרחי המדינה על הביטחון שאתם נותנים לנו".

"ההכרה הפומבית בעשייה המאומצת שלכם, וגם כאן הפומביות הזו מוגבלת, היא יוצאת דופן", אמר ריבלין, והוסיף "בתפקידכם, אתם נדרשים לפעול בצללים, הרחק מעין הציבור, ולעשות את עבודתכם תחת מעטה של חשאיות חמורה. זהו בוודאי תנאי חשוב להצלחתה של עבודתכם, אבל אני בטוח שהוא לפעמים גם מקור לתסכול", אמר הנשיא בהתייחס לתמיכה יוצאת הדופן הנדרשת מבני המשפחה של המצטיינים והוסיף: "לא רק בני ובנות המשפחה נשארים מחוץ לסוד העניינים, גם הציבור הכללי - התקשורת, האזרחים, ואפילו חלק ממנהיגי הציבור - לא מכירים את טיב פועלכם לאשורו. עובדה זו מביאה לעתים לאדישות, לעתים לביקורת".

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר בטקס: "מצוינות איננה פעולה, אלא הרגל. החתירה למצוינות משקפת את עוצמת הרצון, את מידת המחויבות, את עומק ההשקעה של אנשינו. כשעושים זאת יום-יום, בהתמדה ובנחישות – קוצרים גם את רגעי התהילה. משיגים תוצאות יוצאות דופן. אין דרך אחרת. זוהי דרך חיינו.

אתם, מצטייני השירות, מבטאים היטב את הערכים והחזון, שעליהם נוצקו יסודות הארגון שלנו. אתם אלו שהופכים מושגים כמו מצוינות, מחויבות ומנהיגות, לדרך חיים יום-יומית. אתם אלה שמובילים רעיונות ויוזמות, מבצעים ותוכניות, והחשוב מכל- מובילים אחריכם אנשים – לעשייה יצירתית ומדויקת, וכל זאת בתוך שגרת מציאות מורכבת מאוד. שגרה שכדי לנצח בה, אנו חייבים להיות לפחות צעד אחד לפני אויבנו. אתם אלה שמאפשרים לנו לעשות זאת. תודה על תרומתכם לביטחון ישראל; תודה על כל מה שאתם".

בין המצטיינים ע', מנהלת בתחום המודיעין הטכנולוגי, נשואה ואמא לשלושה. מבית הנשיא נמסר כי "בעבודתה הובילה את הענף אותו מנהלת לאתגרים הרבים שעמדו בפניו תוך התאמת כלי האיסוף והסיכול לאיומים השונים. ע' הובילה את הענף להישגים מודיעיניים וסיכוליים משמעותיים מול איומי הטרור, בדגש מול טרור המפגע הבודד ופעילי המדינה האסלאמית, כל זאת תוך מיצוי של כלים ויכולות מגוונים בעולמות המודיעין הטכנולוגי והסייבר".

מצטיין נוסף הוא ע', ראש ענף באגף המבצעים, נשוי ואב לארבעה. "ע' אחראי על ניהול מבצעים חשאיים בזירות השונות בהן פועל השירות", הסבירו בביתה נשיא, "ע' הוביל צוותי לוחמים בשלל משימות מורכבות טוב הפגנת יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא ואומץ לב יוצאי דופן. המבצעים עליהם פיקד הניבו מודיעין רב וערכי שאפשר לחדור לארגוני הטרור ולמנוע מהם התעצמותם ויכולותיהם לפעול נגד אזרחי ישראל.

המצטיינות ע' דיברה בשם המצטיינים ואמרה: "עוד כנערה בת 13, בגיל של בתי, היה לי חלום לעבוד בשב"כ. לא ממש הבנתי מה זה אומר ומה המשמעויות אך מאותו רגע ניתבתי את מסלול חיי ועשיתי הכל כדי להשיג את אותה מטרה. היום לאחר 16 שנה בשירות הביטחון הכללי, כאישה בוגרת ומודעת, אני חוזרת לאותה נערה ואומרת לה : על אף הקשיים , ההקרבה והאתגרים , עשית את הבחירה הנכונה! אין סיפוק גדול יותר מאשר להגן על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל, לסכל פיגועים ולהרגיש שיש לך השפעה על אנשים ,תהליכים, מערכות ושיטות. אנו מגיעים מתחומי עשייה שונים אך לכולנו מכנה משותף: חדוות העשייה , הברק בעיניים, הדבקות במשימה , הרצון לתת מעצמנו , ללמוד , להשפיע ולהוביל".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית