תוכניות חיל האוויר למלחמה בדליפת מידע

החיל, שבבסיסיו נמצאים כוח אדם ואמצעים מהסודיים ביותר בצה"ל, נלחם בדליפת מידע לאויב. ממדבקות חכמות, דרך שינוי התנהגות המשרתים ועד אפליקציות עתידיות 

 הענקת דרגות קצונה לבוגרי קורס טיס. צילום (ארכיון): דובר צה"ל 

צה"ל ממשיך במאבקו בעבירות ביטחון המידע, שעלולות להביא לדליפת מידע לאויבים כמו חיזבאללה או חמאס. במסגרת זו, מקדמים לאחרונה בחיל האוויר מספר תוכניות, שעל פי גורמים בחיל "יביאו לשינוי תרבותי-התנהגותי בחיל בכל הנוגע לאיומי התווך הגלוי". כך על פי פרסום באתר חיל האוויר.

על פי הפרסום, לחיל יש תוכניות פעולה בשני מישורים עיקריים. הראשון הוא המשרתים בבסיסים, שחלקם כוללים בתוכם אמצעים מסווגים ומהטכנולוגיות המתקדמות והסודיות ביותר של צה"ל. "בחודשים האחרונים הושקעו משאבים רבים בגיבוש ובעדכון תפיסת אבטחת המידע החיילית במסגרת תכנית ייעודית ורחבת היקף בשם 'מגן יסוד', בהובלת ענף אבטחת המידע של החיל", נכתב באתר חיל האוויר.

המישור השני הוא הקבלנים והעובדים האזרחיים שנמצאים בבסיסים של חיל האוויר. ראש ענף אבטחת מידע בחיל, סא"ל ג', שהתראיין לכתבה אמר: "הבנו שקבלנים ומבקרים שנכנסים לבסיסים מבצעים עבירות אבטחת מידע וזה פוגע בנו. כדי לפתור את הבעיה הצטיידנו במדבקות חכמות שמדביקים למכשיר הסלולרי של כל קבלן שנכנס. במידה שמסירים אותן, אנחנו יכולים לראות זאת. יתרה מזאת, אנחנו מחתימים כל קבלן שנכנס לבסיס על הצהרה חדשה וגם אותם אנו רותמים לא לייצר נזק לחיל".

חיל האוויר לא מסתפק בצעדים ובתוכניות האלה. "בעוד שנה אנחנו נהיה במקום מתוחכם יותר שבו תהיה אפליקציה שתותקן על כל המכשירים של משרתי החיל. היא לא תשפיע בשום צורה על הטלפון, אלא רק תגרום לכך שבאזור מבצעי המצלמה לא תעבוד", חשף סא"ל ג' באתר חיל האוויר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית