מתוח בגבול הרצועה: תקרית שנייה תוך 48 שעות

אירוע חריג נוסף בגזרת עזה: תצפיות צה"ל זיהו את המחבל, שהספיק לירות לעבר חיילים. הכוח השיב באש וחיסל אותו. לא היו נפגעים. בסוף השבוע סיכל צה"ל חדירה של חולייה לישראל

כוחות צה"ל על גבול רצועת עזה. צילום: AP

יממות מתוחות בגבול רצועת עזה לאחר כמה תקריות חמורות שאירעו בגבול. הבוקר חיסלו כוחות צה"ל מחבל חמוש שהתקרב לגדר. תצפיות צה"ל זיהו את המחבל שירה לעבר לוחמים. מדובר צה"ל נסמר כי "הלוחמים, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לעבר המחבל". במהלך האירוע טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר עמדות של חמאס במרחב. לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.

התקרית הבוקר מגיעה לאחר שבמהלך סוף השבוע הצליחו כוחות צה"ל לסכל חדירה של חוליית מחבלים לישראל. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, שהגדיר את האירוע כ"פיגוע גדול שנמנע", סיפר אתמול: "הכל מתחיל ב-4 בבוקר. תצפיתניות מזהות תנועה מבצעית של דילוגים וזחילות. מזוהים כדבוקה לכל הדרך. גדוד 12 של גולני נערך. המחבלים נעים לגדר מול דיר אל בלח, והכוחות מחכים להם. אחד חצה את הגדר ושלושה על הגדר. פעולה נחושה של הגדוד הביאה לסיכול פיגוע".

החוליה ככל הנראה התכוננה לשהייה ארוכה בשטח. "החוליה שמצאנו היא חוליה שכולה חמושה בקלצ'ניקוב, קטרים, חטיפי אנרגיה ותמרים ויש להם RPG,  מטעני צינור ורימונים וכן תיק רפואי. אנו בוחנים אם זה לעזרה ראשונה או שימוש אחר. התיק בידינו ואנחנו בודקים אותו". ניתן להעריך כי 'השימוש האחר', כוונתו לטיפול ביעד למטרות חטיפה.

בתחילת החודש נרשם אירוע חריג נוסף במהלכו קצין צה"ל נפצע בינוני ושני חיילי צה"ל נפגעו באורח קל מירי של מחבל פלסטיני, שהצליח לחדור את הגדר ונכנס לשטח ישראל. כוח שהגיע לאירוע הצליח לחסל את המחבל. לאחר שחוסל, הגיבו כוחות צה"ל גם ירי טנק לעבר עמדת חמאס.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית