דיווח: איראן משבשת מערכות GPS של ספינות במפרץ

על רקע המתיחות באזור, CNN דיווח מפי גורמים בכירים בממשל וצבא ארה"ב כי האיראנים שיבשו את מערכות הניווט בספינות סחר. בנוסף דווח על התחזות של ספינות לאוניות קרב אמריקניות

מכלית נפט בריטית שנתפסה על ידי איראן ביולי. צילום: AP

ארה"ב מזהירה מפני מהלכים של איראן לשיבוש נתיבי הסחר הימיים במפרץ הפרסי. המנהל הימי במשרד התחבורה האמריקני פרסם אזהרה בנושא ואמר כי כמה ספינות דיווחו על התערבות ושיבוש  מערכות ה- GPS שלהן. בנוסף, טען הבכיר כי היו התקבלו דיווחים על "ישויות לא ידועות שהתחזו בפני ספינות מסחר כספינות מלחמה של ארה"ב או הקואליציה לשמירה על האזור שמובילה ארה"ב". כך דווח ב-CNN.

האזהרה האמריקנית מגיעה על רקע הדיווח על השתלטות של ספינה איראנית על מכלית זרה במפרץ הורמוז. בנוסף דווחו בחודש שעבר שני מקרים. האחד ב-13 ביולי, אז דווח כי משמר החופים האיראני תפס מכלית ועליה דגל פנמה. במקרה אחר בחודש שעבר, איראן תפסה מכלית נפט בריטית.  

באזהרה של הגורם האמריקני, נכתב כי "במהלך לפחות שני מפגשים אחרונים בהם היו מעורבים כוחות צבא איראניים, דיווחו כלי שיט על הפרעות GPS. על פי הדיווחים, ספינה אחת כיבתה את מערכת הזיהוי האוטומטי שלה (AIS) לפני שנתפסה, מה שמסבך את מאמצי התגובה". גורם בכיר בצבא ארה"ב אמר ל-CNN כי איראן גורמת לשיבושי GPS על אי אבו מוסא שבשליטת איראן, השוכן במפרץ הפרסי בסמוך לכניסה למיצר הורמוז.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית