ע"י התחזות ברשת: צעיר חשוד בעשרות מקרים של עבירות מין בקטינות

חוקרי הסייבר במשטרה עצרו צעיר תושב עמנואל, החשוד שפנה לקטינות רבות ברשת וביצע בהם עבירות מין, ואת חלקן אף פגש. המשטרה: "החשדות חמורים, איתרנו 105 קורבנות"

מספר גדול של קורבנות. אילוסטרציה: Bigstock

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד אוריה עסיס, תושב עמנואל בן 26, בחשד לעבירות מין במספר רב של נפגעות קטינות ברשת. יחידה 105 בלהב 433 של המשטרה סיימה חקירה נרחבת בעניינו לאחר שנעצר לפני כשלושה שבועות. בין העבירות המיוחסות לו: אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה, הטרדה מינית, החזקה וייצור חומרי תועבה, איומים וכן עבירות נוספות.

מהמשטרה נמסר כי "החקירה הגלויה נוהלה בסיומה של חקירה סמויה שארכה מספר שבועות ובמהלכה נאספו ראיות כנגד החשוד שפעל, משך שנים, ברשת האינטרנט באמצעות רשתות חברתיות תוך התחזות לאחר. מדובר בתיק רחב היקף עם מספר רב של נפגעות, במסגרתו איתר וחקר הצוות החוקר כ-105 קורבנות, מרביתן קטינות שעל פי החשד החשוד יצר עמן קשר וביצע במרביתן עבירות מין".

עוד מספרים במשטרה כי "חומר החקירה מייחס עבירות מין חמורות כלפי עשרות קטינות שאת חלקן פגש בפועל וביצע בהן עבירה של מעשה מגונה וכן עשרות ניסיונות לביצוע עבירות מין כלפי קטינות באמצעות רשת האינטרנט".

התחזה למספר רב של דמויות

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט, שהתייחס בהחלטותיו לחומרת החשדות כפי שעלו במהלך הדיונים והחומרים שהוצגו: ״המדובר בפרשה חמורה באופן שקשה להפריז בו, אשר נחקרת באופן יסודי ביותר על ידי המשטרה...בחקירה שכזו אין לכופף את ידה של המשטרה, אשר נלחמת עתה, כפי הנראה, רק בקצה הקרחון״.

החקירה נפתחה בעקבות דיווחים שהתקבלו במוקד 105 בנוגע לחשוד המנסה לאתר וליצור קשר עם קטינות באמצעות הרשת. על פי החשד, פעל החשוד במשך תקופה ארוכה על מנת לאתר קטינות ברשתות חברתיות וליצור עימן קשר, כשהוא פונה אל הקטינות, תוך שימוש בזהויות, בדמויות ובכינויים מגוונים. לאחר שביסס את הקשר עם הקטינות, נהג החשוד לשדל את אותן לשלוח לו תמונות וסרטונים, לרבות חומרים המגיעים לכדי עבירות אינוס ומעשים מגונים. בחלק מהמקרים אף ניסה להיפגש עם הקטינות פנים אל פנים ולבצע בהן מעשים מגונים.

על פי החשד, הוא השתמש בכמה כינויים במסגרת שיטת הפעולה שלו, וביניהם: אלינור /אלינור כהן, יובל, דניאל / דניאל אסוס, אנה אייזק, סיוון, לינוי ועוד. הוא גם התחזה על פי החשד לכמה דמויות כמו: מאמן שחייה, מדריך מיני/גניקולוג, שוטר, סוכן דוגמניות וחייל. על פי המשטרה, החשוד התחזה בזהויות רבות בהסתייעות אפליקציות חברתיות להעברות מסרים ובמספרים אפליקטיביים שנחזים להתקשרויות מחו״ל.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית