במאות מיליוני דולרים: לוקהיד מרטין תפתח את מערך ההגנה האמריקני

החברה זכתה בחוזה בסך 320 מיליון דולר מהסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ותפתח עבורה מערכות פיקוד ושליטה, ניהול קרב ותקשורת

מערכת הפטריוט האמריקנית. צילום: AP

חברת לוקהיד מרטין זכתה בחוזה בסך 320 מיליון דולר מטעם הסוכנות להגנה מפני טילים (BMDS) האמריקנית, להמשך פיתוחו והרחבתו של מערך הגנה מפני טילים בליסטיים, הכולל פיקוד ושליטה, ניהול קרב ותקשורת (C2BMC).

מערך ההגנה מעניק למפקדים ברמות אסטרטגיות, אזוריות ומבצעיות תמונת מצב משולבת של כל פוטנציאל האיומים בכל רחבי העולם. המפקדים יכולים לקבל החלטות כדי להתמודד עם איומים בליסטיים.

הצוות של לוקהיד מרטין ישלב את המכ"ם ארוך הטווח עם חיישנים מיוחדים לצורך מעקב אחר איומים, ומערך ההגנה כולו ישולב בתוך סוכנות ההגנה מפני טילים, וזה כולל הקניית יכולות של אפיון האיום, מעקב ומתן התרעה. הצוות יטפל גם בהיבטי ביטחון הסייבר של המערכות. בפרוייקט הנרחב הזה שותפות גם חברות גדולות כמו בואינג, ג'נרל דיינמיקס, נורת'רופ גראמן וריית'יאון, וכן מספר רב של חברות קטנות.

ג'יי. די. המונד, סגן נשיא לוקהיד מרטין, אמר כי "הגנה מפני טילים תובעת רכישת מבט מלא ומקיף על כל האיומים, אופציות הפעולה ומתן יכולת למפקדים לפעול בנחישות וביעילות".

מערך ההגנה מפני טילים פרוס כיום ב-36 אתרים בארה"ב, בצפון אירופה, באזור הודו-האוקיאנוס השקט ובאזורי פיקוד מרכז של צבא ארה"ב, ומשלבת בתוכה אלמנטים של הסוכנות להגנה מפני טילים ושל כל זרועות הצבא בארה"ב – יבשה, הצי וחיל האוויר.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית