מהרצאות ועד תערוכות אמנות: סל התרבות של חיזבאללה

לצד פעילות הטרור שלו, תאמינו או לא, משקיע ארגון חיזבאללה רבות בתחום האמנות והתרבות בקרב החברה השיעית בלבנון. המטרה: בניית "מדינה בתוך מדינה"

 

עימאד מורנייה באחת מהיצירות שמציג הארגון בתערוכה. מתוך פייסבוק

ארגוני טרור ברחבי העולם משקיעים רבות בהשגה של אמצעי לחימה והוצאה פועל של פעילות פח"עית נגד יעדים. לצד הפעילות הזו, על מנת להתרחב והשתקע בתוך החברה, המדינה או המדינות שם הם פועלים, הארגונים משקיעים גם בתחומים אזרחיים שונים. בין היתר, אחת המטרות היא אחזיה וטיפוח של האוכלוסיה המקומית כדי לזכות בתמיכה ולגיטימציה. כזה הוא ארגון חיזבאללה, שהוא כבר מזמן לא ארגון טרור בלבד, אלא גם יישות פוליטית בתוך לבנון.

במאמר שפורסם לאחרונה במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית במל"מ, מסבירים כי "חיזבאללה בונה בקרב החברה השיעית בלבנון 'מדינה בתוך מדינה', הנותנת מענה לצרכי התושבים בכל תחומי החיים. לשם כך שוקד הארגון, בסיוע איראן, על הקמת מערכת אזרחית, הפועלת במקביל לזרוע הצבאית, בתחומי החינוך, התרבות, בריאות, רווחה, כספים, ספורט, בנייה, חקלאות ועוד".

"אחד מתחומי הפעילות האזרחיים", על פי פרסום המרכז, "אשר חיזבאללה מקדיש לו תשומת לב רבה. הינו תרבות ואמנות: פעילותו בתחום זה כוללת, בין השאר, מתן הרצאות לתומכי הארגון מפי אנשי דת, צירי פרלמנט, אקדמאים ופעילים צבאיים; ארגון תערוכות ציורים ו”תערוכות ג’האדיות” (בהן מוצגים כלי נשק בשימוש הארגון וחפצי שהידים); הפקת סרטים, הצגות ומופעים (כולל ייבוא נרחב של תוצרי תרבות מאיראן); והוצאת ספרים בנושאי האסלאם השיעי, התמיכה בחיזבאללה ובערכיו והמהפכה האסלאמית באיראן.

הפעילות התרבותית והאמנותית של חיזבאללה מנוהלת בחלקה ע”י יחידת התרבות (הנקראת גם יחידת ההטפה והפעילות התרבותית). בנוסף לכך, עוסקים גם גופים נוספים בחיזבאללה בהכוונת והטמעת פעילות תרבותית ואמנותית, כמו: גיוס החינוך, רשת בתי הספר אלמהדי וארגוני הנשים. הפעילות התרבותית והאמנותית הינה איפא דה-צנטרליסטית ותחומי הפעילות השונים מתחלקים בין מספר גופים של חיזבאללה", הסבירו במרכז מאיר עמית במל"מ.

 

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית