התפרסם המכרז למעבר בסיס הבקו"ם

על פי התוכנית של משרד הביטחון, יפונו ארבעה בסיסים ויוקם אחד חדש בסמוך לעיר רמלה. במסגרת הפרויקט תוקם גם תחנת רכבת בכניסה לבסיס וישודרגו תשתיות תחבורה באזור. כך יראה הבסיס החדש

 

צילומי אילוסטרציה לבסיס החדש. באדיבות אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

 

משרד הביטחון פרסם היום (ב') את המכרז לפרויקט "אופק רחב" לתכנון, הקמת והפעלת בסיס צה"ל החדש, מחנה רב זרועי, בסמוך לעיר רמלה. שבע קבוצות עמדו בתנאי הסף ועברו את שלב המיון המוקדם.

ממשרד הביטחון נמסר כי "מדובר בפרויקט שיתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי בשיטת PFI, ויכלול מימון, תכנון, הקמה, אחזקה ותפעול לתקופה של 25 שנה. הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם וישתתפו במכרז הן: שפיר הנדסה אזרחית וימית; קבוצת אשטרום; הכשרת היישוב בישראל; דניה סיבוס; מנרב אחזקות ואלקטרה זכיינות; אלייד תשתיות, תדהר השקעות ואפקון אחזקות; ושיכון ובינוי בע"מ".

במקביל להקמת המחנה", אומרים במשרד, "פועל המנהל לשדרוג תחבורתי במרחב, לרבות הקמת תחנת רכבת בכניסה לבסיס, הקמת מחלפון קלאוזנר, על כביש 40 והסדרת התנועה על כביש 44 וחיבורם לבסיס ולשכונות העיר רמלה, בשיתוף עם משרד התחבורה ובהתאם לסיכום עם משרד האוצר".

בסיס בבנייה ירוקה

במסגרת הפרויקט יפנה משרד הביטחון ארבעה בסיסי צה"ל: תל השומר, השלישות הראשית ברמת גן, צריפין וקסטינה. סה"כ יפונה במסגרת הפרויקט שטח כולל של כ-850 דונם, שעליו יוקמו כ-30 אלף יחידות דיור. המחנה החדש, שיוקם בסמוך לעיר רמלה, יכלול את מפקדות זרוע היבשה-אט"ל ואכ"א (סך הכל כעשרה קציני חילות ראשיים) וכן את לשכת הגיוס ושרשרת החיול (הבקו"ם) החדשים.

במשרד הביטחון אומרים כי צפי האכלוס של המחנה החדש הוא 2026. המחנה יתפרס על כ-360 דונם, וייבנה על פי תקני סביבה מתקדמים ביותר, עם מרכיבים של בנייה ירוקה וטכנולוגיה חכמה. כמו כן יושם דגש על התייעלות, כך שניתן יהיה לחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה בהוצאות תפעול, כוח אדם ועוד.

ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') איציק כהן: "בעשור הקרוב יבנו למעלה ממיליון מ"ר בחמישה פרויקטים ענקיים ע"י מנהל המעבר דרומה. בניית הבסיס החדש סמוך לרמלה תהווה נקודת ציון חשובה בפריסת מחנות צה"ל. הפרויקט נותן מענה לשני צרכים מרכזיים: שדרוג תשתיות הבסיסים ומתוך כך שיפור היכולות המבצעיות לצה"ל, וסיוע בפינוי קרקעות באזורי ביקוש לטובת הקמת כ-30 אלף יחידות דיור".

ראש מנהלת 'אופק רחב' בצה"ל, סא"ל ירון כרובי: "פרסום המכרז הוא אבן דרך משמעותית בתהליך להקמת מחנה גדול, מתקדם ויעיל במרכז הארץ. המחנה החדש יהווה את 'חלון הראווה' של צה"ל למתגייסים ולמועמדים לשירות ביטחון, יספק שירותים מתקדמים בתחומים שונים לכלל חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים וישפר משמעותית את חוויית המיון והגיוס".

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית