למרות הסנקציות: עשרות מכליות מובילות נפט איראני
תחקיר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" חושף כי איראן ממשיכה לספק נפט לאסיה והמזרח התיכון באמצעות עשרות מכליות. היקף הסחר תחת הסנקציות גדול יותר מאשר ידוע עד כה בגילויים פומביים
עמי רוחקס דומבה
| 04/08/2019
תחקיר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" מצא כי סין ומדינות אחרות מקבלות משלוחי נפט ממספר גדול של מכליות מכוניות איראניות. התחקיר בחן את תנועותיהן של יותר מ־70 מכליות איראניות מאז שניים במאי, אז נכנסו לתוקף הסנקציות האמריקאיות.
12 מהמיכליות העמיסו נפט לאחר תאריך זה, והעבירו אותו לסין או למזרח הים התיכון, שם יתכן כי הקונים כללו את סוריה או טורקיה. רק חלק מ-12 המכליות הללו היו ידועות בעבר כמספקות נפט איראני. היקף המשלוחים שתיעד הטיימס גדול יותר ממה שהיה ידוע בפומבי.
"הסנקציות לא הפריעו לאיראן להעביר נפט לים התיכון ואסיה", אמר נועם ריידן, אנליסט בקליפר דאטה, חברה העוקבת אחר משלוחי נפט גולמי בעולם.
תחקיר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" חושף כי איראן ממשיכה לספק נפט לאסיה והמזרח התיכון באמצעות עשרות מכליות. היקף הסחר תחת הסנקציות גדול יותר מאשר ידוע עד כה בגילויים פומביים
תחקיר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" מצא כי סין ומדינות אחרות מקבלות משלוחי נפט ממספר גדול של מכליות מכוניות איראניות. התחקיר בחן את תנועותיהן של יותר מ־70 מכליות איראניות מאז שניים במאי, אז נכנסו לתוקף הסנקציות האמריקאיות.
12 מהמיכליות העמיסו נפט לאחר תאריך זה, והעבירו אותו לסין או למזרח הים התיכון, שם יתכן כי הקונים כללו את סוריה או טורקיה. רק חלק מ-12 המכליות הללו היו ידועות בעבר כמספקות נפט איראני. היקף המשלוחים שתיעד הטיימס גדול יותר ממה שהיה ידוע בפומבי.
"הסנקציות לא הפריעו לאיראן להעביר נפט לים התיכון ואסיה", אמר נועם ריידן, אנליסט בקליפר דאטה, חברה העוקבת אחר משלוחי נפט גולמי בעולם.