חילופים בקצונה הבכירה של אמ"ן

תא"ל גבי פורטנוי, ראש חטיבת ההפעלה באמ"ן, סיים את תפקידו. בטקס החילופים אמר: "עלינו לשמור על הנכס המרכזי של אמ"ן - האנשים"

תא"ל י' הנכנס, ראש אמ"ן תמיר היימן ותא"ל פורטנוי בטקס החילופים. צילום: דובר צה"ל

שינויים באגף המודיעין של צה"ל: תא"ל גבי פורטנוי פרש מצה"ל מתפקידו כראש חטיבת ההפעלה באמ"ן. בטקס שהתקיים אתמול החליף אותו תא"ל י'.

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, אמר אתמול בטקס ההחלפה: "גבי - אתה יוצא לדרך חדשה, נפלאה ומרובת חוויות. מילאת את תפקידך בצורה מעוררת השראה. תקופתך כראש חטיבת ההפעלה היא תקופת שיא במערכה המבצעית שבין המלחמות – המב"ם. זוהי במידה רבה גולת הכותרת של חטיבת ההפעלה, ואתה באופן אישי ידעת לנהג ולגבש את כלל השותפים במערכה בתוך אמ"ן ומחוצה לו, חרף המורכבות הגדולה הכרוכה בכך. י'- אתה קצין עתיר זכויות וניסיון, הצלחותייך הרבות בשירותך הצבאי וגישתך הייחודית הובילו אותך למעמד המכובד הזה. אני יודע שאתה האיש הנכון למשימה".

מדברי ראש חטיבת ההפעלה היוצא, תת-אלוף גבי פורטנוי: "במהלך שנותיי כראש חטיבה, ליוו אותנו שני מעצבים מרכזיים של התקופה: הראשון, חיבורים. כמרכז אמ"ני הפועל בתקופה זו, נדרשנו לפעול להגברת השותפויות והרשתיות באמ"ן ושל אמ"ן. כמפקדים, חובה עלינו להנחיל את השותפות כערך מרכזי בתפיסת עולמנו. שמנו את ערכי השותפות והרתימה בראש סדר העדיפויות. המעצב השני המרכזי של התקופה - השתנות מתמדת, עמה התמודדנו יום-יום. הבנו שהדרך הטובה להתמודד עם המציאות המשתנה תדיר היא להשפיע עליה. אני משוכנע שהחיכוך שנוצר, הביא ומביא את אמ"ן לכדי שיפור תמידי במיצוי יכולותיו ובניין כוחו".

"במאזן בנינו לבין האויב עלינו תמיד להיות צעד אחד לפניו, ועל כן, עלינו להמשיך לפעול ביצירתיות וביוזמה עם כלל השותפים. אי היציבות של המזרח התיכון מחייבת את צה"ל בכלל ואת אמ"ן בפרט לעסוק באופן מתמיד במוכנות לחירום. בהכנות, במחשבות, בעבודה מאומצת על איך לדייק, לטייב ולחדד את המוכנות מתוך הבנה עמוקה שנידרש להיות מוכנים למלחמה 'במשמרת שלנו'. אנשים, זהו המפתח המרכזי להצלחת החטיבה, ולמעשה, המשענת המרכזית של אמ"ן. מוטלת עלינו החובה לפעול ככל שביכולתנו לשימור הנכס האסטרטגי הזה של אמ"ן. אין שמח ממני להעביר את המקל ל-י', חבר אמת. י', היכרותך העמוקה את אמ"ן וניסיונך העשיר יהוו יתרון עצום עבורך ועבור אנשיך בהתהוויות הדרך וההליכה בה", אמר פורטנוי.

ראש חטיבת ההפעלה הנכנס, תא"ל י': "כשנכנסתי בשערי המודיעין הישראלי הרגשתי שמצאתי את שאהבה נפשי. אני אוהב את המעשה המודיעיני, את הלמידה והעשייה השזורות זו בזו ומגדירות זו את זו. בשבועות האחרונים הייתה לי זכות מיוחדת והזדמנות יוצאת דופן לחזור למסדרונות צה"ל אחרי שנה משנת חיים בוושינגטון, לפגוש את הארגון ולהתבונן בו חצי מהצד. כל יום התפעמתי מחדש".

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית