דני פרץ הלך לעולמו: "מהאבות המייסדים של פרויקט החץ"

לד"ר פרץ, שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה, תרומה מכרעת לביטחון המדינה בפיתוח והנדסת מערכת ההגנה של מדינת ישראל, בהיותו ממובילי פרוייקט החץ 

ד"ר דני פרץ ז"ל עם ד"ר דני גולד ראש מפא"ת - יח"צ

ד"ר דני פרץ, חתן פרס ביטחון ישראל ולשעבר סמנכ"ל מו"פ ופיתוח עסקי בתעש מערכות, נפטר ממחלה קשה. "לד"ר פרץ תרומה מכרעת לביטחון המדינה בפיתוח והנדסת מערכת ההגנה של מדינת ישראל בהיותו ממובילי פרוייקט החץ על כל שלביו. ד"ר פרץ הוא איש מפתח בהקמת תומר ובתוכנית ההפרדה של מתעש מערכות", אמר מנכ"ל חברת תומר מרדכי בן עמי.  

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל מסר כי דני פרץ ז"ל אחראי באופן ישיר לפיתוח עשרות רבות של מערכות משמעותיות לביטחון מדינת ישראל בכל מערכת הביטחון וכלל התעשייה הביטחונית בדגש על מערכת הנשק חץ שם היה ראש התוכנית בתחילת דרכה. דני היה דמות מוערכת ומקובלת בישראל, בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם. תבונתו וניסיונו הובילו לפריצת דרך משמעותית בסוגיות ביטחוניות מורכבות ובכך תרומתו האדירה לביטחון מדינת ישראל".

מנכ"ל תעש לשעבר אבי פלדר ציין כי דני פרץ הוא מנהיג טכנולוגי פורץ דרך, חתן פרס ביטחון ישראל מהאבות המייסדים של פרוייקט החץ. "בהיותו סמנכ"ל מו"פ ופיתוח עיסקי  בתעש מערכות היתווה פיתוחים של מערכות נשק מתקדמות במטרה לתת מענה לצרכים מבצעיים של שדה הקרב העתידי", אמר פלדר. 

בעברו כיהן פרץ כסמנכ"ל מו"פ בתעש מערכות במשך 14 שנה ולפני כן הועסק כמנהל פרוייקט החץ בתעשייה האווירית וראש אגף בכיר במשרד הביטחון. לפני כחמש שנים קיבל פרס יוקרתי המוענק על פריצת דרך טכנולוגית. הפרס המוענק על ידי ראש מנהלת ההגנה בפני טילים האמריקאית בשם מנהלת ההגנה נגד טילים, האיגוד המקצועי של מהנדסי האוירונאווטיקה והחלל האמריקאי והנהלת הכנס הבינלאומי השני להגנה נגד טילים בליסטיים המורכבת מנציגי שמונה המדינות המארגנות ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה איטליה, יפן ישראל והולנד. 

הפרס ניתן לד"ר פרץ על פריצת דרך טכנולוגיות ותרומה משמעותית לקדום המדע, על תרומתו הטכנולוגית לפיתוח יכולת ההשמדה והקטלניות של טיל החץ וזאת במסגרת עבודתו במפעל מל"מ של התעשיה האוירית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית