תקרית חריגה בגבול רצועת עזה: מחבל חדר את הגדר ופצע קצין וחיילים

המחבל, פעיל חמאס שהיה חמוש גם ברימונים, הצליח לחדור את הגדר בדרום רצועת עזה ולפגוע בחיילים. הוא חוסל על ידי כוחות שהגיעו לזירה. ההערכה בצה"ל כי הוא פעל לבדו וללא הכוונה 

כוחות צה"ל במהלך האירוע. צילום: דובר צה"ל

אירוע ירי חריג בדרום רצועת עזה: קצין צה"ל נפצע בינוני ושני חיילי צה"ל נפגעו באורח קל מירי של מחבל פלסטיני, שהצליח לחדור את הגדר ונכנס לשטח ישראל. כוח שהגיע לאירוע הצליח לחסל את המחבל. לאחר שחוסל, הגיבו כוחות צה"ל גם ירי טנק לעבר עמדת חמאס.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס התייחס לאירוע בדרום הרצועה ואמר: "טרם בוצעו תחקירים מלאים. קצת אחרי שתיים בלילה תצפיתניות מזהות התקרבות לגדר בגזרת כיסופים. מופעל נוהל פרש טורקי, פעולה שמתרחשת כמה פעמים ביום. הכח שמגיע מול הזיהוי חושב שהוא בא מול פרש טורקי. ייבדק האם הכח לקח בחשבון שהפלסטיני חמוש. המחבל פותח באש ופוצע את מפקד המחלקה באורח בינוני. מירי המחבל שני פצועים נוספים.

לחצו לסרטון פעילות צה"ל באזור האירוע

"כוחות גולני מגיעים למרחב הסוללה ליד הגדר. הכוחות מנסים לפגוע במחבל. במקביל, הועלתה כוננות במספר יישובים לשלול אירוע רחב יותר. על המחבל קלצניקוב ורימונים. הכוחות הורגים את המחבל. אליעזר טולדנו מפקד אוגדת עזה בשטח מנהל האירוע. המחבל איש חמאס חוסל במרחב הסוללות. המחבל זרק באירוע לפחות רימון אחד בתקרית. זה ארוע חריג. מחבל חמוש שחוצה את הגדר. בשלב הזה ההבנה אצלנו שמדובר בפעולה עצמאית של המחבל. פעל לבדו ועל דעת עצמו", סיכם מנליס.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית