לתת מכה חזקה לחמאס: צה"ל הודיע על היערכותו למלחמה ברצועת עזה

הצבא סיים תרגיל בשם "ארבע עונות", המדמה מלחמה כוללת עם חמאס במקביל לזירות נוספות. זאת, כנגזרת מהגדרת עזה ע"י הרמטכ"ל כוכבי כזירה הנפיצה ביותר

מתוך התרגיל האוגדתי של צה"ל באוגדת עזה. צילום: דובר צה"ל 

צה"ל סיים היום ארבעה ימים של תרגיל אוגדתי באזור רצועת עזה ושמו "ארבע עונות", המדמה מלחמה כוללת עם החמאס ברצועה, גם בתרחיש שבו צה"ל מתמודד עם מלחמה בזירות נוספות. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגדיר לצה"ל את עזה כזירה הנפיצה ביותר למוכנות למלחמה.

התוכנית שפיקוד הדרום ואוגדת עזה מכינים למלחמה הבאה היא לתת מכה חזקה לחמאס ולג'יהאד האסלאמי. 

לחצו לסרטון מתוך פעילות צה"ל התרגיל 

תוכנית המלחמה הבאה של צה"ל ברצועת עזה הוכנה כתוכנית מודולארית ומתפתחת מבחינת הפעלת העוצמה ומשכי הזמן של המבצע. המלחמה הבאה ברצועה אמורה, על פי תכנון צה"ל, להימשך זמן מה, אולם בצבא אומרים כי ינסו שהמלחמה תהיה הקצרה ביותר האפשרית. זאת, כדי לא להגיע ל-51 יום מלחמה כמו לפני חמש שנים בקיץ 2014 בצוק איתן וכדי לצמצם את הנזק לעורף הישראלי מירי הרקטות.

צה"ל יישם בתוכנית המלחמה הבאה את הידע והניסיון שצבר מימי הקרב ומהסבבים שהיו בעזה בשנה וחצי האחרונות. על פי הנחיית הרמטכ"ל כוכבי, צה"ל היה אמור להשלים עד להיום, 31 ביולי, את היערכותו מבחינת אימון החטיבות והאוגדות שאמורות להשתתף במבצע הבא, וכן להשלים את ציודן.

במסגרת התוכנית של צה"ל למלחמה הבאה, ההערכה בצבא ממשיכה להיות כי הלחימה הבאה ברצועה תתרחש כתוצאה מהידרדרות כפי שקרה בצוק איתן.

צה"ל עסק בתוכנית החדשה גם בפינוי רחב של אוכלוסייה פלסטינית במקומות שבהם יפעל צה"ל, תוך הסדרת מסדרונות פתוחים הומניטאריים.

תשומת לב מיוחדת ניתנה בהכנות למבצע הבא ברצועה לאיום הרחפנים. למטרה זו הוקמה מפקדה חדשה באוגדת עזה ששמה "מבא – מפקדת בקרה אווירית אוגדתית", שבראשה עומד קצין חיל האוויר והיא אחראית על גילוי ויירוט רחפנים שחמאס ינסה להחדיר לישראל, גם לצילום וגם לפיגועים.

בעקבות הריגתו בטעות של פעיל חמאס על הגדר בידי כוח גולני לפני שלושה שבועות ב-11 ביולי, באוגדת עזה חידדו לכוחות הפועלים על הגדר את ההנחיות באשר לפעילי הארגון המכונים "פעילי הריסון", שפועלים כדי להרחיק מפגעים מהגדר, כדי למנוע גרימת תקרית שעלולה להביא להסלמה. הנהלים בנושא חודדו לחיילי גולני על הגדר.

***

צילומים: דובר צה"ל 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית