שיגרה משימה: המירוץ של הודו לחלל

על חשבון ישראל? הודו שיגרה משימה לירח ותנסה להיות המדינה הרביעית שתבצע נחיתה רכה. השיגור -  צעד חשוב לקראת הצבה אפשרית של אסטרונאוטים 

הצ'נדריאן 2 על כן השיגור. צילום: ISRO

תעשה את מה שישראל לא הצליחה? הודו שיגרה לאחרונה בהצלחה את משימת צ'אנדריאן 2 לירח, שכללה בין היתר מקפת, נחתת ורובר, כך על פי פרסום באתר סוכנות החלל הישראלית. עוד דווח כי המשימה שוגרה על גבי משגר הודי ממרכז החלל סאטיש דאוון שבמדינת אנדרה פרדש. המטרה של צ'אנדריאן 2 היא מיפוי כיסי המים בירח.

על פי סוכנות החלל הישראלית, המשימה מהווה צעד משמעותי נוסף של הודו בדרכה להנחתת אסטרונאוטים על אדמת הירח עד שנת 2022. "אם תצליח", סיפרו בסוכנות הישראלית, "צ'אנדריאן 2 תהפוך את הודו למדינה הרביעית בהיסטוריה שנוחתת נחיתה רכה על הירח – אחרי ברית המועצות וארצות הברית ב-1966 וסין ב-2013".

ישראל הייתה זו שניסתה לאחרונה לבצע נחיתה רכה על הירח. מיליונים ברחבי המדינה היו צמודים לעדכונים בחודש אפריל כאשר הגשושית "בראשית" של עמותת SpaceIL ניסתה לנחות על אדמת הירח, אך התרסקה עקב תקלה.  

המירוץ להנחית שוב אדם על הירח

הצעד הזה של ההודים מהווה, כאמור, התקדמות לקראת הנחתת אסטרונאוטים על הירח. על פי סוכנות החלל הישראלית, "שיגורה של המשימה ההודית בזמן חגיגות ה-50 לאפולו 11 אינו צירוף מקרים. ארה"ב הודיעה כי בכוונתה להנחית אסטרונאוטים על הירח עד שנת 2024 – ואף חשפה את השם ואת לוגו תכנית הירח המאוישת החדשה, ארטמיס,.

ההודים מקווים להקדים את האמריקנים ולהחזיר אסטרונאוטים לאדמת הירח כבר ב-2022. ואילו הסינים הודיעו כי בכוונתם להנחית טייקונאוטים על הירח 'בעשור הבא'. במקביל, גם שחקנים לא-ממשלתיים כמו ספייס אקס ובלו אוריג'ן משתתפים במרוץ הירח החדש".

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית