איראן ערכה ניסוי בטיל שיהאב 3

גורם צבאי אמריקני חשף כי האיראנים ביצעו תרגיל נוסף בשיגור הטיל לטווח בינוני. על פי הפרסום בניו יורק טיימס, הטיל טס כ-1,100 ק"מ ונחת ממזרח לבירה טהרן

צילום: מתוך ויקיפדיה

איראן שיגרה בשבוע שעבר טיל Shahab-3 לטווח בינוני, כך חשף גורם צבאי אמריקני. על פי הגורם, הטיל שוגר מחופי דרום איראן ונחת ממזרח לבירה טהרן, וטס כ -1,100 ק"מ, או כ-680 מיילים. על פי דבריו של הגורם הביטחוני, שפורסמו בניו יורק טיימס, הטיל נשאר בתוך איראן במשך כל הטיסה.  

מדובר במהלך לא מפתיע של איראן שממשיכה בניסויי הטילים שלה. כפי שפרסמנו לפני כמה ימים, איראן ממשיכה לבצע ניסויים סטטיים ודינמיים במהלך השנה האחרונה באין מפריע.

פרסום של Obs_IL חשף כי בחודשים יוני ויולי השנה ביצעה איראן לפחות שני ניסויים סטטיים במערכות הינע של טילים. מדובר בניסויים בהם נבדקת מערכת ההנעה במצב סטטי ללא שיגור של טיל. לפי מקורות של ישראל דיפנס אין מדובר בתופעה חדשה בשנה האחרונה. לפי אותם מקורות, שהעדיפו להישאר עלומים, איראן ביצעה גם כמה ניסויים דינמיים בטילים שכללו שיגורים בשנה האחרונה.

כל הניסויים הללו, הסטטיים והדינמיים ידועים לביון הישראלי. לפחות לחלקו (בהנחה ויש שיתוף מידע אז לכולו). היות והנושא האיראני נמצא בראש מעייניו של ראש הממשלה נתניהו, סביר להניח כי המזכיר הצבאי שלו מעביר לו דיווחים בכל פעם שישנו ניסוי טילאות באיראן.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית