מערכת של ראדא הישראלית עוזרת לצי האמריקאי ליירט רחפנים איראנים במפרץ הורמוז

יירוט הרחפנים בוצע כ- 1000 מטרים מהספינה. ההתקנה של המערכת, כפי שנראתה בצילומים שונים, הייתה על גבי רכב הנושא אותה, אשר הוצב ונקשר על גבי סיפון המסוקים של ספינת הקרב האמריקאית. הרכב המיירט כולל מכ"מ של חברת ראדא הישראלית

במהלך סיור שגרתי במימי המפרץ הפרסי, כחלק מהמתיחות העוברת וגוברת בין ארצות הברית לאיראן, התקבלה התרעה בספינת הקרב האמריקאית  USS Boxer (ספינת נחיתה מדגם LPD) על התקרבות שני רחפנים לספינה. הספינה, הנושאת על סיפונה כוחות נחתים, הפליגה במפרץ הפרסי יחד עם ספינות מלחמה אמריקאיות נוספות. 

בעת גילוי הרחפנים שהתה הספינה האמריקאית במים בינלאומיים בכניסה למצרי הורמוז, ויירטה את הרחפנים באמצעות שיבוש ערוץ התקשורת שלהם וללא פגיעה בו באמצעות תותחים או טילים, כך על פי נאום הנשיא טראמפ. שיבוש הרחפנים היה ככל הנראה באמצעות מערכת שיבוש הרחפנים Light Marine Air Defense Integrated System או LMADIS, אשר מותקנת על גבי רכב מסוג Polaris ונמצאת בשימוש מבצעי של כוחות היבשה והמרינס של צבא ארצות הברית.

יירוט הרחפנים בוצע כ- 1000 מטרים מהספינה. ההתקנה של המערכת, כפי שנראתה בצילומים שונים, הייתה על גבי רכב הנושא אותה, אשר הוצב ונקשר על גבי סיפון המסוקים של ספינת הקרב האמריקאית. המערכת היבשתית אותה מפעילים כוחות המארינס מורכבת משלושה רכבים, שנים מהם נושאים מערכת שיבוש ורכב אחד הינו רכב הפיקוד, הנושא סנסורי גילוי ומערכת פיקוד ושליטה, לבניית תמונת האיומים הכוללת.

המערכת אף מותקנת בבסיס האמריקאי בעיר הנמל ג'יבוטי, שבקרבת מצרי באב אל-מנדב ונעשה בה שימוש מבצעי במקומות נוספים בעולם. יירוט הרחפן הלא מזוהה היה כשבועיים לאחר שאיראן יירטה כטב"מ אמריקאי מדגם  Global Hawk באמצעות שיבושו. איראן הכחישה בתוקף את היירוט המוצלח האמריקאי, והפיצה סרטונים בערוצי הטלוויזיה ובערוצי האינטרנט, המציגים את החרפן הטס לכאורה על כלי השיט האמריקאי ואוסף עליו מידע. על סמך המוצג בסרטונים האיראניים נראה כי אלו צולמו לכאורה בזמן אחר ולא בזמן יירוטם על ידי האמריקאים.

בתפיסת הצי האמריקאי הרחפנים מהווים איום על כלי השיט שלו, ועל כן התקין על מספר כלי שיט, השוהים במפרץ הפרסי מערכות ליירוט רחפנים מדגם LMADIS. התפיסה האמריקאית את האיום האיראני החדש (אשר הוכחה בים) דורשת להדליק "נורה אדומה" גם בחיל הים הישראלי, שכן כפי שהוכח במלחמת לבנון השנייה בפגיעת אוניית חיל הים על ידי טיל איראני/סיני מדגם C-802, הרי שאמצעי לחימה מבצעיים באיראן נשלחים ללבנון ולסוריה, לשימוש הכוחות הלוחמים של חיזבאללה וסוריה.