הושלם בהצלחה ניסוי הגנה אווירי בצי הים השחור הרוסי

ב- 19/7/2019 בוצע ניסוי הגנה אווירית מוצלח בים השחור, כחלק מתרגיל ימי אותו ביצע צי הים השחור הרוסי. במסגרת התרגיל נורה מסוללה חופית טיל חוף-ים מדגם Sepal לעבר ספינת קרב רוסית. 

טיל ה- Sepal הינו טיל כנגד כלי שיט, הטס במהירות של כ- 1.2 מאך לטווח של כ- 450 ק"מ. הטיל, שפותח בראשית שנות השישים (ואף מבצעי בחיל הים הסורי), נועד במקורו לחדור את מעטפות ההגנה האווירית של ספינות הקרב האמריקאיות ולפגוע בנושאות המטוסים. לשם כך, טס הטיל במהירות על קולית ומשולב בו ראש קרב במשקל של 1000 ק"ג. 

ספינת הקרב הרוסית שהשתתפה בתרגיל ירתה טיל נ"מ מדגם SA-N-7C לעבר טיל ה- Sepal, ויירטה אותו בהצלחה. טיל ה- SA-N-7C הינו טיל נגד מטוסים, והוא הגרסה הימית לטיל היבשתי מדגם Buk, דוגמת זה המוצב בסוריה. הטיל בעל יכולת ליירוט טילים ומטוסים בטווחים של עד 32 ק"מ וברום מרבי של 15 ק"מ. 

התרגיל הרוסי מהווה נדבך נוסף וחשוב בכשירותו של צי הים השחור, אשר כוחו הולך ונבנה, כחלק מהאסטרטגיה הימית הרוסית אותה טווה פוטין בשלהי 2015. האסטרטגיה הימית של פוטין רואה בים השחור ובים התיכון (בהם פועל צי הים השחור) כאזורים אסטרטגיים ראשונים במעלה. 

אולי יעניין אותך גם