דיווח: המודיעין של אוגנדה והמוסד הישראלי חשפו תוכנית לפעילות טרור של חיזבאללה במזרח אפריקה

צילום: AP

שירותי המודיעין של אוגנדה והמוסד הישראלי חשפו באוגנדה קשר לפעילות טרור בינלאומי בקנה מידה רחב. העיתון KAMPALA POST דיווח הבוקר (ג') כי ב-7 ביולי 2019 עצרו כוחות הביטחון של אוגנדה בנמל התעופה של אנטבה אזרח לבנוני, חוסיין מחמוד יאסין, החשוד בכך שהיה סוכן של ארגון חיזבאללה. הוא נעצר כשניסה לעלות על טיסה מאנטבה ללבנון מייד אחרי שנחת מטיסה מטנזניה.

העיתון כותב כי חקירת הלבנוני מתנהלת תוך שיתוף פעולה בין כוחות הביטחון המקומיים לבין המוסד. בגלל הקשרים המדיניים והמודיעיניים ההדוקים בין ישראל לאוגנדה, כותב העיתון, יכול היה המוסד להתריע בפני אוגנדה על זהותו ופעילותו של חוסיין, מה שהביא למעצרו. לפני כן עקבו אחריו במשך כמה חודשים עד למעצרו ביולי השנה.

מתברר שהאיש הוכשר על ידי היחידה לקשרי חוץ של ארגון חיבאללה, ומפעילו היה בכיר בארגון, עלי והאב חוסיין, או בכינויו אבו ג'יהאד. המפעילים הורו לחוסיין לעקוב אחר מטרות אמריקניות וישראליות באוגנדה ובמדינות השכנות, לגייס לבנוניים החיים באוגנדה, וגוייסו גם אוגנדים מוסלמים בעת שנסעו לסעודיה למלא את מצוות החאג', כדי לפעול כנציגי מודיעין של הארגון. חוסיין כבר זיהה כמאה לבנונים תושבי אוגנדה, וכמה מהם עובדים בחברת התקשורת AFRICELL.

ממשלת אוגנדה דיווה לממשלות ישראל וארה"ב על חקירתו של חוסיין. אחרי מעצרו כמעט ולא פורסמו פרטים על הפרשה, אך באחרונה נודעו הפרטים לעיתון 'קמפלה פוסט' ולאתר האינטרנט שלו בדבר זהותו של האיש, קשריו עם חיזבאללה ותכניות גיוס סוכנים שהוטלו עליו על ידי ראשי חיזבאללה בלבנון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית