ירושלים פורסת רשת גלים מילימטריים לבתי ספר במזרח העיר

קרדיט: עיריית ירושלים

כיום מרבית בתי הספר במזרח העיר סובלים מתקשורת אינטרנטית לקויה ואיטית, יקרה ולא יציבה. העדר נגישות לאינטרנט יוצרת פערים בלימוד תכנים מתוקשבים באותם בתי הספר, כמו גם בגישה למידע ושירותים. בעיריית ירושלים  מסבירים כי שמו לעצמם כיעד מרכזי לקדם  את נושא תשתיות התקשוב בבתי הספר במזרח העיר. מינהל החינוך בעיריית ירושלים הצביעו על 20 בתי הספר שצורפו לפרויקט בשלב ראשון והושקעו בו מיליוני שקלים.
 
נוסף על המשמעויות החינוכיות של חיבור בתי הספר לתשתיות האינטרנט, הרשת תאפשר גם חיבור מצלמות מתקדמות למוקד העירוני. הבשורה החשובה עבור מערכת החינוך במזרח העיר מגיעה בעקבות מהלך חדשני של עיריית ירושלים לפריסת רשת תקשורת עירונית במהירות גבוהה. הרשת האלחוטית מתבססת על טכנולוגיית גלים מילימטריים, זאת על מנת להימנע מפריסת סיבים אופטיים וקווי תמסורת שעלותם גבוהה, פריסתם איטית, וכרוכה במפגעים לציבור. 
 
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "כשנבחרתי לרשות העיר הבטחתי שאהיה ראש העיר של כולם, גם של תושבי מזרח העיר. אני מאמין שהכל מתחיל בחינוך ולכן בשנת הלימודים הקרובה, עיריית ירושלים תשים דגש מיוחד בחינוך למצוינות והחדשנות בחינוך. במסגרת פעולותינו הרבות גילינו כי בתי הספר במזרח העיר אמנם זכו לתנאים שווים, אך נושא החיבור לתשתיות המוכר במזרח העיר,  פוגם ביכולת של ביתי הספר לתפקד כנדרש, אני שמח לבשר שבעבודה קשה הצלחנו למצוא פתרון יצירתי ולהתגבר על הקושי. בשנת הלימודים הקרובה נצעד צעד נוסף בדרך ונעניק לתלמידי מזרח העיר את האופציה ללמוד בכיתות ממוחשבות שיחוברו לאינטרנט מהיר."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית