סרי-לנקה הכניסה לשירות מבצעי ספינת קרב חדשה תוצרת סין

בראשית יולי 2019 הכניסה סרי-לנקה לשירות מבצעי ספינת קרב מדגם 053H2G-class. הספינה החדשה בחיל הים של סרי-לנקה שירתה בצי הסיני עד 2015 ונמסרה לסרי-לנקה בשלהי 2018 לשיפוצה והתאמתה לדרישות חיל הים.

הספינה, שאורכה 112 מטרים ובדחי של 2300 טון, מצוידת במערכות נשק, הכוללות תותחים בקוטר 100 מ"מ ו- 76 מ"מ, טילי הגנה אווירית נגד טילים ומטוסים מדגם HQ-61 מתוצרת סין לטווח של 10 ק"מ, וטילי ים-ים נגד כלי שיט מדגם YJ-82 (המקבילה לטיל C-704) לטווח של כ- 40 ק"מ.

הספינה מהווה מכפיל כוח משמעותי לחיל הים של סרי-לנקה, ונועדה לשמש אותו במשימות סיור שוטף בטווחים רחוקים מהחוף. לספינה טווח פעולה מרבי של 500 מייל ימי. על סיפונה של הספינה משרתים 110 לוחמים, מהם 18 קצינים. הספינה תופעל מהבסיס המרכזי של חיל הים של סרי-לנקה, שמקום מושבו בנמל קולומבו.

קולומבו הוא הנמל הגדול ביותר והעמוס ביותר בדרום אסיה, והוא שודרג בשנים האחרונות במסגרת פרוייקט שאפתני ורחב מידה, אשר מומן רובו ככולו באמצעות הלוואות סיניות. הנמל מופעל על ידי החברה הסינית China Merchants Holdings (International) בשיתוף חברת האחזקות מסרי-לנקה Aitken Spence. נמל קולומבו לא רק שהינו הנמל הגדול בדרום מזרח אסיה, אלא הוא גם הנמל הגדול ביותר והמשמעותי ביותר לייבוא וייצוא סחורות להודו וממנה.

הודו רואה בחומרה את שיתוף הפעולה הסיני-סרי-לנקי ובפרלמנט ההודי ובתקשורת ההודית מובעת דאגה רבה משיתוף פעולה זה. הודו אף מביעה דאגה עמוקה משיתוף הפעולה הצבאי ההולך ומתהדק בין סין לסרי-לנקה, שכלי השיט הסיני החדש מהווה חולייה נוספת להידוקו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית