60 שבועות הכשרה ללוחם קומנדו בצה"ל

60 שבועות הכשרה ללוחם קומנדו בצה"ל

דובר צה”ל

אמש (ה׳), התקיים טקס פתיחת בית הספר לקומנדו. הטקס נערך במחנה ״בית ליד״, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד ״עוצבת האש״, תת-אלוף ירון פינקלמן, מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר, מפקד בית הספר לקומנדו, סגן-אלוף א׳, מפקדי ולוחמי העוצבה.
 
לאחר תהליך ארוך, יסודי וממוקד שנעשה במטרה לאגד את כלל ההכשרות ביחידות הקומנדו תחת מסגרת אחת, התקבלה ההחלטה על הקמת בית הספר לקומנדו. ההקמה מאפשרת את חיזוק כושר הפעולה והיכולות הנדרשות לצד שמירה על ייחודה של כל אחת מהיחידות ויצירת כוח מבצעי מאוחד, גדול מבעבר.
 
הכשרת הלוחמים היא בדגש על ייעודה המבצעי של עוצבת הקומנדו ללחימה בכלל הגזרות והחזיתות, תוך התמקדות בצירי פיתוח פיקודיים ומקצועיים. בית ספר לקומנדו הוביל תהליך עוצבתי לאפיון וכתיבת ספר הכשירויות של לוחם בקומנדו המשמש כקו מנחה בהכשרת הלוחמים תוך הצבת רף בטיחות גבוה. פתיחת בית הספר לקומנדו מהווה את ראשית הצירים להצלחה במשימה ועמידה בייעודה המבצעי של העוצבה.
 
מדברי מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר: "כשלוש וחצי שנים לאחר הקמתה של העוצבה עומדים אנו, מפקדים ולוחמים במעמד הקמת בית הספר לקומנדו. מעמד זה הינו תחילתה של דרך חדשה, המורכבת ממורשת, ערכים, נורמות ואחריות רבה. במציאות המבצעית בה אנו חיים עלינו להתכונן ללא הרף לאתגרי ההווה באופן שמותאם למציאות ובה בעת לדעת להשתנות בהתאמה למאפייני הלחימה הנוכחיים ולאתגרי העתיד. מרגע זה מוטלת על כולנו, האחריות ליצירת דור העתיד של לוחמי ומפקדי עוצבת הקומנדו. אני בטוח באנשים העומדים כאן על מגרש זה, בטוח בעוצמתה של העוצבה ובטוח ביכולתנו לנצח על אויב בכל גזרה".

מסלול ההכשרה

טירונות:
כ-15 שבועות בבא״ח ״גולני״ או צנחנים, הכשרת רובאי 05.
 
בא״ח קומנדו:
כ-13 שבועות ״לוחמת בסיס״, הכשרת רובאי 07.
כ-8 שבועות ״לוחמות מתקדם״.
כ-5 שבועות ״מומחיות״ (קורס ייעודיים).
כ-7 שבועות ״הפיקוד המסכם״, הכשרת רובאי 08.
 
12 שבועות של הכשרה ייעודית ביחידות.