טורקיה קיבלה משלוח ראשון של רכיבי S-400

למרות האיום בסנקציות אמריקאיות, רוסיה סיפקה לטורקיה רכיבים ראשונים של מערכת הS-400

מטוסי תובלה רוסיים העבירו בסוף השבוע לטורקיה שני משלוחים שכללו מערכות וחלקים של מערכת ההגנה האווירית הרוסית המתקדמת S-400. רשת הטלוויזיה הטורקית NTV דיווחה שהמטוסים הרוסיים נחתו בבסיס האוויר MURTED. וושינגטון מאיימת בסנקציות נגד טורקיה.

ביום שישי הודיע משרד ההגנה הטורקי על הגעת המטען הראשון, והידיעות על טיסות ההעברה אושרו על ידי הסוכנות הרוסית לשת"פ צבאי-טכני.

מוסקבה ואנקרה חתמו ב-2017 על הסכם לרכש מערכות S-400 והעסקה זכתה לביקורת קשה מצד ארה"ב ונאט"ו. ארה"ב מאיימת לא למכור ולא להעביר לטורקיה מטוסי קרב חמקניים F-35 ולהפסיק את אימוניהם של שני טייסים טורקיים שבאו ללמוד את מטוסי F-35. ואילו משרד ההגנה הטורקי מסר שהעברת מערכת הגנ"א לטורקיה היא תחילתו של הידוק השת"פ עם רוסיה.

פקיד בכיר במחלק המדינה בוושינגטון אמר בראיון לרשת CNBC כי המדינות החברות בנאט"ו חייבות לרכוש ציוד שתואם את הציוד של נאט"ו, בעוד שמערכות רוסיות אינן עומדות בסטנדרטים של נאט"ו. בארה"ב מביעים חשש שמערכת S-400בידי טורקיה עלולה לגרום קשיים למדינות במזרח התיכון המפעילות מטוסי חמקן F-35. המכ"ם של המערכת הרוסית עלול לעקוב, לזהות ואולי אף לשבש, תכונות אלקטרוניות ייחודיות למטוסי F-35.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית