דיווח: האמנם איש ביון צרפתי מואשם בעבודה עבור המוסד?

פרסומים בצרפת מעלים תהיות לגבי מעצרו של איש ביון צרפתי ממוצא יהודי. על פי אותם פרסומים, האיש בשם Didier נחקר בחשד כי הוכפל על ידי המוסד הישראלי

https://youtu.be/Sp4r-EvYfss

פרסומים בצרפת (lepoint.fr) מעלים את השאלה האם איש שירות הביון הצרפתי DGSI (מקביל לשב"כ) חשוד כי הוכפל ועבד עבור המוסד. על פי הפרסומים, האיש בעל השם הפרטי Didier הגיש מועמדות לנהל בית ספר אירופאי למודיעין וכשנה לאחר מכן, שירות הנגד ריגול הצרפתי, SIB, האשים אותו בעבודה עבור המוסד. 

אותו Didier, כך לפי הפרסום, היה במשך שנים אחראי על קשרי החוץ של שירות הביון  DGSI והיה החלופה הראשונה לנהל את הבית ספר. החשד בDidier, בחלקו, נבנה היות ומדובר באדם יהודי. במרץ 2018 הוא זומן לחקירה. בסופו של דבר נשלל ממנו הסיווג הביטחוני, והוא הואשם בכך שערך שיחות במכשיר אייפון שאינו מאובטח. 

הפרסומים אודות עבודת המוסד בצרפת לא חדשים. ב2016 פורסם בלמונד כי המוסד מנסה לרגל אחרי שירות הביון הצרפתי DCRI ושירות המשטרה הDGPN. "חשד של כמה עובדות, כולל חלק מניסיון השפעה על הראש לשעבר של ה- DCRI, בין השנים 2008 ל -2012, גילה בסוף חודש ספטמבר את קיומו של מבצע של המוסד נגד אינטרסים צרפתיים, לאחר שזה הוזמן להסביר על מיקום האזנה לשוטר בשנת 2011."

ב2017 פורסם בעיתון הצרפתי כי המוסד ניסה לחדור לשירות מבצע מודיעיני צרפתי נגד תוכנית הנשק הכימי הסורי, משנת 2010. "כאשר המוסד מקבל את תמיכתן של כמה קבוצות של ה- DCRI והסוכנים של ה - DGSE, כל חבריה פועלים בשמות בדויים, ותריסר מהם הם בלתי חוקיים, למעט DK, ראש תחנת המוסד בפריז. על פי ההאשמות של ה - DCRI, היה המוסד מרוויח מן המגע היומיומי עם הקצינים הצרפתיים הללו במהלך שהיית היעד הסורי לקישורים שנחשדו."

במהלך 2018 עלו טיעונים בתקשורת הצרפתית שהמוסד מנסה לגייס אישי ציבור צרפתים. כאמור, כעת ישנה הפרשה של 2019. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית