מח"א לבנון: הצבא וחיל האוויר מסייעים למיזמי חיפושי נפט וגז

מח"א לבנון: הצבא וחיל האוויר מסייעים למיזמי חיפושי נפט וגז

מטוס תקיפה קל מסוג סופר טוקאנו בשירות חיל האוויר הלבנוני (צילום: AP)

הצבא וחיל האוויר של לבנון נרתמים לסייע למיזמי לבנון לחיפושי נפט וגז והגנה על התחום האווירי של המדינה. חיל האוויר מתכנן התעצמות משמעותית ותוספת של עוד ששה מטוסי קרב קלים מדגם SUPER TOCANO, שיהיו מצויידים בחימוש מדוייק וכן מסוקים חמושים בטילים מונחים. דברים שאומר מפקד חיל האוויר של לבנון גנרל זיאד הייכל בראיון ל-DEFENSE NEWS במפקדת חיל האוויר הלבנוני בביירות.

אשר לחיפושי נפט וגז, אומר גנרל הייכל כי מסוקי חיל האוויר מיועדים לבצע פעולות חילוץ והצלה במים הטריטוריאליים של לבנון, "אך אין די בכך, ולכן אנו דנים עתה ברכש אמצעים נוספים". כוונתו לרכש מסוקים נוספים שיהיו מצויידים במערכות מתקדמות לאיתור מטרות בים ומערכות הגנה אווירית מפני "איומים א-סימטריים".

גנרל הייכל מסר כי לראשונה צויידו מטוסי הקרב 'סופר טוקאנו' בטילים מונחים וציודם של מטוסים אלו היום זהה לציוד של מטוסי קרב דור 4 ודור 5, וזה כולל מצלמות תרמיות, מצייני לייזר לכיוון חימוש, מערכות ניווט  קשר חדשות, ותצוגות עיליות (HUD) לטייסים, המקבלות מידע ונתונים ממחשב מיוחד.

מפקד חיל האוויר הלבנוני מסר עוד כי החיל מפעיל כמה כלי טייס בלתי מאויישים למשימות סיור, תצפית, איסוף מודיעין ו"עיבוד מידע על מטרות". עוד אמר כי לבנון עומדת לרכוש מערכת הגנה אווירית גדולה ורשת מכ"ם שיפקחו על התחום האווירי הכללי של לבנון כולה.

אולי יעניין אותך גם