נתפסו חשודים בייצור והכנה של מטעני חבלה וסחר באמצעי לחימה

נעצרו שישה חשודים במעורבות בביצוע עבירות של ייצור והכנה של מטעני חבלה וסחר באמצעי לחימה, סחר בסמים וקשירת קשר לפשע. במהלך מעצר החשודים נתפסו לבנת חבלה, מערכות הפעלה, מאיצים, נפצים, מחסניות וכדורים לכלי נשק שונים, רימון הלם, רימון רסס, פתיל רועם ועוד

משטרת ישראל סיימה חקירה נגד תופעות של פשיעה חמורה שעניינה הפעלת מעבדות נפץ, ייצור והכנה של מטעני חבלה וסחר באמצעי לחימה: במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד תופעות של פשיעה חמורה ועבירות הפוגעות באזרחים הנורמטיביים, נוהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, במסגרתה הופעל לאורך מספר חודשים סוכן שרכש במספר הזדמנויות שונות מטעני חבלה ואמצעי לחימה. במהלך פעילותו רכש הסוכן חמישה מטעני חבלה, 14 לבנות חבלה מוכנים להפעלה ואקדח מסוג FN.

החקירה נוהלה על ידי משטרת ישראל ובליווי הפרקליטות, וראשיתה לפני מספר חודשים בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה פלילית חמורה ולאחר שזוהתה עלייה באירועים שונים ברחבי הארץ בהם הופעלו מטעני חבלה בעלי מאפיינים זהים.

ביום 11.06.2019 נפתחה חקירה גלויה עת נעצרו שישה חשודים במעורבות בביצוע עבירות של ייצור והכנה של מטעני חבלה וסחר באמצעי לחימה, סחר בסמים וקשירת קשר לפשע. במהלך מעצר החשודים נתפסו לבנת חבלה, מערכות הפעלה, מאיצים, נפצים, מחסניות וכדורים לכלי נשק שונים, רימון הלם, רימון רסס, פתיל רועם וכן רכיבים נוספים המשמשים להכנת מטענים. במהלך החקירה עלה כי באירועים השונים שהתרחשו ברחבי הארץ נעשה שימוש במטענים בעלי מאפיינים זהים למטענים אותם רכש סוכן המשטרה.

על פי החשד המעורבים, כל אחד על פי חלקו, עסקו ברכישה וגניבה של ציוד ורכיבים המיועדים להכנה וייצור של מטעני חבלה וסחר בנשק שנועדו לפגוע באחרים בעקבות סכסוכים בין גורמים עבריינים. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת במהלך החקירה ואתמול (רביעי) הגישה הפרקליטות הצהרות תובע נגד ארבעה מעורבים. כמו כן, הבוקר הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל הצהרת תובע נגד מעורב נוסף בפרשה. החקירה בעניינו של חשוד נוסף נמשכת.

אולי יעניין אותך גם