החזון של NSLComm: לספק קצב העברת נתונים של מעל 1 גיגה-ביט לשנייה מהחלל

חברת הננו-לווינים הישראלית, NSLComm הפועלת בתחום ה News- Space תשגר את לוויון התקשורת NSLSat -1  לחלל

צילומים באדיבות: Roscosmos  - סוכנות החלל הרוסית

בתום 4  שנים של עבודה מאומצת מתממש החזון;  חברת הננו-לווינים הישראלית,   NSLComm הפועלת בתחום ה News- Space  , תשגר את לוויון התקשורת NSLSat -1  לחלל. יהיה זה הלווין הראשון של החברה המשוגר לחלל,  ע"ג משגר Soyuz. מרגע השיגור, NSLComm תהפוך לחברה הפרטית הישראלית הראשונה השולחת לוויין תקשורת למסלול נמוך בחלל (LEO) . השיגור נקבע ל- 5 ביולי, בשעה 8:42 (שעון ישראל) מ-Vostochny Cosmodrome שברוסיה.

שעתיים מרגע השיגור, המשגר ישחרר את NSLSat-1 למסלולו בחלל, שם ישהה למשך 5 השנים הבאות, תוך שהוא מקיף את כדור הארץ במהירות של 8 ק"מ לשנייה, ומשלים 16 הקפות ביממה. NSLComm, שהוקמה ב 2015 משנה את הפרדיגמה של תקשורת לווינית ומאפשרת הוזלה דרמטית של עד פי 10,  בעלויות התקשורת ע"י פריסה של אנטה גדולה מהלויין בחלל. הנהלת החברה כוללת את  ד״ר רז יצחקי, דניאל רוקברגר, יזהר מרינוב ודניאל בן דב.  לכולם רקע וניסיון בתחום מתפקידיהם הקודמים בתעשייה האווירית, גילת רשתות לווין ואלביט. המייסדים מביאים איתם ניסיון של מעל 50 שנה בתעשיית החלל.

NSLComm היא מהחברות הישראליות הבודדות הפועלות באחד התחומים החדשניים ביותר:  תעשיית ה"New-Space". מדובר בתעשייה פורצת דרך בכל קנה מידה, שמדינות בודדות בעולם לוקחות בה חלק משמעותי, ישראל בינהן פריצת הדרך הטכנולוגית של NSLComm טמונה במערכת התקשורת הלווינית שפיתחה החברה, המבוססת על אנטנה נפרסת. מדובר באנטנה עשויה מפולימר ייחודי SMP - Shape Memory Polymer  -  הנפרסת בחלל ומאפשרת תקשורת פס רחב ללווינים קטנים.

הלווין של NSLComm  מאפשר העברת נתונים בקצב הגבוה פי 100 מלווינים בעלי אותו גודל, חסרי האנטנה הנפרסת של NSLComm. נוסף, הננו-לווינים של NSLComm מסוגלים לספק קצב העברת נתונים של מעל 1 גיגה-ביט לשנייה על פני כל נקודה בכדור הארץ , לעומת 20 מגה ביט לשנייה בלווינים בעלי גודל זהה, ללא הטכנולוגיה של NSL. 

מערכת התקשורת כוללת רפלקטור גמיש, היודע לשנות את הצורה ולעצב את האלומה הקרקעית של הלווין, ובכך לאפשר רמת דיוק גבוהה הנדרשת לתקשורת מהירה. הטכנולוגיה  הייחודית של NSLComm מאפשרת למשגר בודד לשגר עשרות ננו-לווינים המשוגרים לחלל בו זמנית, מה שמוביל להוזלה משמעותית בעלויות.

הטכנולוגיה של NSLComm מאפשרת תקשורת מהירה ורציפה עבור מגוון רחב של שימושים: האינטרנט של הדברים (IoT), חיישנים בתעשיות חקלאות, כריה, נפט וגז, משלוחים ימיים,  תעשיות צבאיות, תקשורת למטוסים, ממשלתיות ועוד.  בנוסף לתמיכה בהעברת נתונים עבור אינטרנט, ווידאו וענן, בעלויות נמוכות משמעותית ממה שמציעות טכנולוגיות התקשורת הלוויינית כיום.

החברה מכוונת בשלב הראשון לתעשיות הביטחוניות, לאינטרנט של הדברים ולתעשיות הרכב – שוק המוערך בהיקף של כ - 50 מיליארד דולר בשנה. לפני מספר שבועות הודיעה NSLComm על שיתוף פעולה עם שירותי הרשת של אמזון AWS - (Amazon Web Services)  רשת תחנות קרקעיות ללוויינים של אמזון.

"שיגור ה- NSLSat-1 הינו הישג משמעותי לחברה שלנו ועבור תעשיית הלוויינים כולה", אמררז יצחקי, מייסד שותף ומנכ"ל NSLComm. "הטכנולוגיה שלנו מביאה לידי ביטוי את הצמיחה הדרמטית המאפיינת את תעשיית החלל הישראלית באמצעות אנטנת לויין שביצועיה הם פריצת דרך  בכל קנה מידה; היא מאפשרת תקשורת לווינית רחבת פס מהירה יותר, זולה יותר ויעילה בהרבה ממה שהיה עד היום".

החברה גייסה עד היום 16 מליון דולר. המשקיעים הראשונים של החברה כוללים את קרן הון הסיכון JVP וליברטי -חברת הכבלים  והלווינים  מהגדולה בעולם באמצעות Liberty Technology Venture Capital. המשקיעים הנוספים בחברה הינם:  , OurCrowd Cockpit Innovation ו GF Hawk. החברה זכתה לתמיכה גם מסוכנות החלל הישראלית ו- Kodem Growth Partners בניו יורק. 

"קרן JVP גאה לתמוך ביזמים פורצי הדרך ולמצב את הטכנולוגיה הישראלית בקדמת הבמה העולמית",  אמר יואב צרויה, שותף כללי ב- JVP. "חברת NSLComm משנה את חוקי המשחק של שוק התקשורת הלוויינית באופן משמעותי באמצעות שיפור דרמטי בעליות ובהעברת תקשורת רוחב פס. בכך מאפשרת מספר אינסופי של יישומים חדשים עבור מגוון שווקים ועבור התעשיות המובילות את הכלכלה העולמית".

"סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה תומכת בחברות סטארט-אפ חדשניות עם טכנולוגיות מובילות המאפשרות להגדיל את היכולות התחרותיות שלהן ולהרחיב את האקוסיסטם של ישראל בחלל", אמר אבי בלסברגר, יו"ר סוכנות החלל הישראלית. NSLComm, מתכננת לשגר 30 לוויינים עד 2021 ומאות עד 2023, אשר יאפשרו לרשת הלוויינים הזעירים שלה לספק תקשורת עולמית במהירות גבוהה ללקוחותיה בעזרת קבוצת לוויינים המקיפים את כדור הארץ.

"החלל הוא אכן הגבול החדש עבור קרנות ההון סיכון, ו- NSLComm מובילה את הדרך לכוון לוויינים זעירים חכמים יותר, גמישים יותר ועוצמתיים יותר מבעבר", אמר ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd. "החברה הזו תקשר בין קהילות מכל העולם במקומות שלא היו מחוברים לאינטרנט מהיר עד היום והדברים לא יהיו שוב כבעבר". 

"Kodem Growth Partners גאים לשתף פעולה עם NSLComm ולתמוך בהתרחבותה לשווקים בארה"ב ובאירופה, בהם אנו רואים מגוון הזדמנויות עסקיות לחברה", אמר אבי לינדנבאום, מייסד Kodem Growth Partners LLC. "חברת NSLComm נהנית ממיצוב ייחודי המאפשר לפתח היצע רחב של פתרונות חדשים תוך שימוש בלוויינים קטנים מאד שאינם יקרים ללקוחות בתחום המסחר והממשל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית