הקרב על הטייסות הנוספות מגיע לכנס הרצליה

יו"ר, נשיאה ומנכ"לית לוקהיד מרטין: "מטוסי הF-35 מהווים כלי חשוב להתמודדות אפשרית עם איום הרקטות של חיזבאללה"

קרדיט לתמונה: סיוון פרג'.

"ישראל מבינה שמטוס ה-F-35 משנה את כללי המשחק, אינטגרטור ומכפיל-כוח. בראש ובראשונה, ה-F-35 מספק שרידות משנת כללי-משחק. המטוס מסוגל להגיע למקומות בהם אף מטוס מהדור הרביעי מסוגל להגיע ולפעול בצורה מדויקת רחוק מכל מטוס אחר", אמרה מרילין יוסון, יו"ר, נשיאה ומנכ"לית לוקהיד מרטין בכנס הרצליה. 

"השילוב של מהירות עם יכולות חמקניות, יכולות אמצעי-נגד ולוחמה אלקטרונית, מאפשרות למטוס להתגבר על מערכות הגנה מתוחכמות ולספק השפעה א-סימטרית. המטוס מרחיב את שדה הקרב בצורה יעילה ומשנה את מה שידענו על המושג עליונות אווירית. יכולות אלה הופכות את המטוס להרבה יותר מ"מרתיע". 

"ה"אדיר" מאפשר לבכירי הממשלה ומפקדי הצבא להשתמש בכלי אסטרטגי מכריע. הוא באמת "גיים צ'יינגר". יכולת נוספת של המטוס היא האפשרות להשתמש בו כאינטגרטור: ה-F-35 מסוגל לאסוף מידע רב מהחיישנים הרבים ומהאוויוניקה שלו, להתיך אותו ולהפיק מידע מבצעי יקר ערך לשותפיו למשימה וכן להציג לטייס מידע רב לצורך ביצוע פעולות נדרשות. טייס של המטוס בכוחות הנחתים של ארה"ב הסביר את היתרונות שהמטוס מביא, וציין כי "ה-F-35 משלב מידע בצורה יעילה ואומר לי מה קורה סביבי. לא רק בקשר הרדיו אלא באמצעות לייזר, אינפרא-אדום ומערכות אלקטרו-אופטיות".

"זהו, בדרך כלל, הדבר הראשון שטייסים במטוס שמים אליו לב בבואם לטוס על המטוס. הם יודעים הרבה יותר ממה שידעו עד כה. היתוך המידע מהחיישנים ותהליכי עיבוד המידע לא מוגבלים רק לטייסי המטוס. המטוס מסוגל לשמש כתחנת מידע וממסר אווירי בשדות קרב צפופים, להכווין כוחות, להגביר תשדורות תקשורת ולאפשר לשלב כוחות מגוונים במאמצי הפגיעה באויב. כל אלו, ועוד, הופכים את מטוס ה-F-35 למכפיל כוח ללא מתחרים. בזכות היכולות שלו לחלוק את המידע שהוא אוסף, המטוס מסוגל לספק תמונה ברורה של שדה הקרב באוויר, בים וביבשה ובכך לזרז את תהליכי קבלת ההחלטות. 

"בנוסף, יכולתו של המטוס לשלב ולעבוד עם מערכות נוספות מגדילות את הפוטנציאל להתמודד עם איומים מתפתחים וטכנולוגיות חדשות בשדה הקרב. לדוגמא, ה-F-35 כבר הוכיח את הערך שלו כסנסור מוטס לתיאום עבור מערכות הגנה אוויריות. באמצעות טכנולוגיית ה-C4I שהוטמעה במטוסי ה"אדיר", המטוסים מהווים כלי חשוב להתמודדות אפשרית עם איום הרקטות של חיזבאללה על ידי זיהוי ותיעדוף מטרות מתמשך עבור חיל האוויר.

"ה-F-35 הוכיח את הגמישות שצה"ל וחיל האוויר הוקירו ומיקסמו לאורך ההיסטוריה. משימות אשר לרוב מבוצעות על ידי מטוסים ייעודים או מותאמים לקרבות אוויר-אוויר, תקיפות אוויר-קרקע, לוחמה אלקטרונית או איסוף מודיעין ומעקב. כיום, כולן יכולות להתבצע על ידי טייסת "אדיר" אחת. בשלבים הראשונים של לחימה, מטוסי ה-F-35 יכולים להיות הראשונים לחדור לשטח האויב מבלי להתגלות ולהרוס את איומי הקרקע-אוויר. השמדת האיומים מהקרקע מפנה את הדרך למטוסי ה-F-35 הנוספים שיכולים לשאת עד 18,000 ליברות של תחמושת פנימית וחיצונית בתצורה רגילה עם פצצות כבדות במשקל 5,000 ליברות ויותר. 

"לסיכום, אין מטוס כמו ה-F-35 "אדיר" בכל הנוגע לאיסוף מידע ושימוש בשדה הקרב המודרני על ידי מדינת ישראל. המטוס מסוגל להתמודד עם מגוון איומים באמצעות רתימה של מגוון יכולות על ידי צה"ל ולהציל חיים. בכך, הוא יוצר מטריה קולקטיבית שמאפשרת לאזרחי ישראל להתהלך בביטחון ברחובות חיפה, תל אביב וירושלים. בלוקהיד מרטין, אנו יודעים כי הכח האמיתי של צה"ל עומד בזכות אומץ ליבם של הנשים והגברים המשרתים בו. ביקור אחרי ביקור בישראל, אני מלאת השראה נוכח החשיבות הרבה וכובד הראש שהמנהיגים והמפקדים במדינת ישראל נותנים לחיי אדם, יש רוח מיוחדת ותחושת קהילתיות שייחודית בעיניי למדינת ישראל."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית