הצי האמריקני שלח לאזור הפעילות של הצי ה-5 האמריקני אניית תקיפה אמפיבית שעליה אלפי לוחמי מרינס, מטוסי ומסוקי תקיפה

אניית התקיפה האמפיבית BOXER (צילום: הצי האמריקאי, אתר וויקיפדיה)

אניית התקיפה האמפיבית BOXER של הצי האמריקני, שעל סיפונה אלפי לוחמי מרינס, מטוסי קרב ומסוקים, הצטרפת לאזור הפעילות של הצי ה-5 האמריקני, כלומר המפרץ הפרסי, ים סוף, הים הערבי והאוקיאנוס ההודי.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב CENTCOM הודיע ביום שני שהאניה 'בוקסר' מובילה את כוח כוח המשלוח 11, הכולל גם שני מבדוקים שטים גדולים של הצי. רשמית הודיע הצי שכוח זה מחליף את הכוח הקודם, ששהה בזירה מאז חודש אפריל.

כלי השיט החדשים שהגיעו לאזור שמול חופי איראן מסוגלים לשגר אסדות נחיתה ובהם נחתים על ציודם הקרבי. האניה 'בוקסר' נושאת גם מסוקי תקיפה ותובלה ומטוסי תקיפה מדגם HARRIER AV-8B  החמושים בטילי ים מדגם SPARROW.

קפטן ברד ארתור, מפקד הכוח האווירי החדש בזירה, אמר שחייליו  מוכנים להגיב במהירות לכל מקרה חירום או משבר, ואילו מפקד כוח הנחתים קולונל פרידריק פרידריקסון אמר שכוח המשלוח שלו עבר אימונים מיוחדים לפני הצטרפותו לצי ה-5 באזור "ואנו מוכנים לכל קריאה".

אתר החדשות ספוטניק ניוז מצטט את מפקד משמרות המהפכה האיראניים חוסיין סלמי, שאמר כי טילי ים-ים של אניות הצי האיראני "מסוגלים לפגוע בדיוק רב בנושאות מטוסים בים".

הצי ההודי שלח לאוקיאנוס ההודי נושאת מטוסים "כדי להבטיח את שלומן של אניות סוחר הודיות למקרה שארה"ב ואיראן יחליפו ביניהן יריות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית