טסלה נגד Regulus הישראלית

www.regulus.com

ביום רביעי השבוע פרסמה חברת Regulus Cyber הודעה לעיתונות, לפיה "התקפות זיוף על מקלט ה- GPS של טסלה יכולות להתבצע בקלות ובאופן אלחוטי". הטענה של החברה מופנית לדגם 3 ו-S. "הבדיקה גילתה ממצא בלתי צפוי נוסף, אשר הגביר משמעותית את האיום - קשר בין הניווט של המכונית לבין מערכות ההשעיה האווירית", כותבים בפרסום. "זה גרם לגובה של המכונית להשתנות באופן בלתי צפוי בזמן המעבר כי מערכת ההשעיה "חשבה" שהיא נהגה דרך מיקומים שונים במהלך הבדיקה".

טסלה מיהרה להגיב. ""הטענות השיווקיות האלה הן פשוט ניסיון של חברה להשתמש בשם של טסלה כדי להטעות את הציבור ולחשוב שיש בעיה שתדרוש את רכישת המוצר של החברה, וזה פשוט לא המקרה. אין כל דאגות בטיחות הקשורות לתביעות אלה", אמר הדובר הרשמי של טסלה לאתר arstechnica.

אמנם טסלה לא סיפקה הוכחות לטענת הנגד שלה, אך הכתב לא הסתפק בהודעה לעיתונות של regulus, אלא הלך לבלוג החברה שפירט את הניסוי. ובבלוג נכתב שלמרות שיבוש מערכת הניווט, המכונית נשארה על הכביש. כלומר, שיבוש המערכת לא גרם לבעייה בטיחותית במהלך הנסיעה, אלא לשינוי בניווט.

"ההתקפה הזאת היא כמו למסור לאמא או לאבא את המפה הלא נכונה בחופשה משפחתית: בטח, אתה עלול ללכת לאיבוד, אבל המפה הלא נכונה לא תזיז את המכונית לעץ. בדיוק כמו הנהג האנושי בדוגמה שלנו, יישום רכב אוטונומי או חצי אוטונומי משתמש ב GPS כדי להחליט איזה כביש לקחת; מה הוא או לא כביש בכלל זו החלטה המתקבלת על ידי חיישנים מקומיים", נכתב בכתבה.

img
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
דעה | צה״ל צריך לחשוב על שבב לאיתור חייל במקרה של נפילה בשבי