חבלה בצינור נפט סורי תת ימי

משרד הנפט הסורי דיווח ביממה האחרונה כי בוצעה חבלה בצינורות הנפט התת מימיים בסמוך לעיר בניאס. החבלה היא איתות כי נדרש לתת דגש לאיום האסימטרי התת מימי

משרד הנפט הסורי דיווח ביממה האחרונה, שבוצעה חבלה בצינורות הנפט התת מימיים, בסמוך לעיר בניאס, שבצפון מערב סוריה. הגורמים הרשמיים הסורים ציינו, שמדובר בהתקפת טרור.

לא נמסר מיקום הפגיעה בצינורות הנפט (והמרחק מהחוף) והעומק בו נפגעו הצינורות, אך מצילומי הטלוויזיה הסורית ניתן להתרשם כי הסרט צולם על ידי צוללן (נשמעים קולות האוויר), כך שנראה שעומקו של הצינור הפגוע לא יותר מ- 32 מטר מתחת לפני הים. בסרטון נראים שני חורים בצינור וקרעים רבים.

פיגוע טרור כזה יכול להיגרם או על ידי השלכת מוקשים ימיים מסירות (והפעלתם על ידי מנגנון זמן, הקשה או עומק), או באמצעות צוללן שיכול להדביק מיקוש על הצינור עצמו. פיגוע כזה עשוי להוכיח כי בידי המורדים הסורים או בידי גופי טרור אחרים הפועלים בסוריה, קיימים אמצעים ללוחמת קומנדו ימית או מיקוש ימי.

זאת ועוד, הפיגוע מצביע על יכולות מודיעיניות של גוף הטרור, אשר ידע לאתר את מיקום צינור הנפט ואת התוואי בו הוא מונח. החבלה הימית שבוצעה בצינור הנפט הסורי היא איתות כי נדרש לתת דגש לאיום האסימטרי התת מימי, והקלות היחסית בה ניתן להוציא פעולת טרור כזו לפועל.

 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022