דיווח: המל"ט האמריקני הופל על ידי טיל קרקע-אוויר מסוג KHORDAD 3 תוצרת איראן

דיווח: המל"ט האמריקני הופל על ידי טיל קרקע-אוויר מסוג KHORDAD 3 תוצרת איראן

שברי המל"ט שהופל על ידי איראן (צילום: AP)

המל"ט האמריקני הגדול GLOBAK HAWK הופל על ידי טיל קרקע-אוויר איראני מדגם 3KHORDAD , והדבר מעיד שאיראן פיתחה יכולת ברמה גבוהה של טילי קרקע-אוויר (SAM) מתוצרתה, כך מדווח אתר ג'יינס.

האתר מדווח עוד כי לפי ההודעות של משמרות המהפכה המל"ט RQ-4A הופל בשבוע שעבר במפרץ עומאן אחרי שחדר לתחום האווירי של איראן בלי להזדהות. הוא הופל על ידי טיל בעל הנחייה עצמית. שר החוץ האיראני זריף מסר בטוויטר את הנ"צ המדוייק של מיקום הפלת המל"ט, אולם פיקוד מרכז של צבא ארה"ב CENTCOM פרסם מפה ובה צויין מקום ההפלה 70 ק"מ מהנקודה שאותה סימנו האיראנים.

בסוף השבוע הסביר הנשיא טראמפ מדוע ביטל ברגע האחרון תכנית תקיפה של מטרות איראניות ביום חמישי בלילה: "מספר ההרוגים האיראניים שהיה צפוי, 150 איש, לא היה מידתי בהשוואה להפלת כלי טיס בלתי מאויש. ולכן עשר דקות לפני התקיפה ביטלתי אותה מסיבה זו", צייץ טראמפ בטוויטר, "אבל אינני ממהר. הצבא נכון ומוכן, והוא הצבא הטוב ביותר בעולם. הסנקציות (נגד איראן) נושכות, והוספנו עוד כמה סנקציות. לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, לא נגד ארה"ב ולא נגד העולם".

רשת הטלוויזיה האיראנית PRESS TV דיווחה כי ליד המל"ט שהופל טס מטוס ביון אמריקני מאוייש מדגם P-8. איראן יכלה בנקל לפגוע במטוס המאויש, אך סירבה לעשות כן, נטען בטלוויזיה בטהרן.

אולי יעניין אותך גם