דיווח בארה"ב: הנשיא טראמפ אישר תקיפה צבאית באיראן, וכעבור כמה שעות ביטל את המבצע

על פי העיתון "ניו יורק טיימס", הנשיא האמריקני אישר תקיפה נגד איראן בעקבות הפלת המל"ט האמריקאי באזור מיצרי הורמוז, אולם נתן הוראה לביטול התקיפה ברגע האחרון. לא ברור אם טראמפ שינה את דעתו או שנתגלו קשיים לוגיסטיים

דיווח בארה"ב: הנשיא טראמפ אישר תקיפה צבאית באיראן, וכעבור כמה שעות ביטל את המבצע

הנשיא טראמפ (צילום: AP)

העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח כי הנשיא טראמפ אישר אמש (חמישי) תקיפה צבאית באיראן, שהיתה אמורה להתבצע ביום שישי בבוקר, אך חזר בו בתום יום של דיונים והסלמה באזור. התקיפה אמורה היתה להגיב על הפלת המל"ט האמריקני GLOBAL HAWK על ידי טיל קרקע-אוויר איראני.

עד השעה 7 בערב יום חמישי, כך אמרו בכירים דיפלומטיים וצבאיים לניו יורק טיימס, הם ציפו לתקיפה בתום דיונים ממושכים בבית הלבן עם היועצים לביטחון לאומי ומנהיגים בקונגרס. כאמור, על פי הדיווח, הנשיא אישר לתקוף מטרות באיראן כגון מתקני מכ"ם וסוללות טילים. המבצע החל להתקדם, וכשהיה בשלביו הראשונים הנשיא ביטל. "ניו יורק טיימס" מדווח עוד כי מטוסים כבר היו באוויר וספינות מלחמה במקומות שיועדו להן, אך שום טיל לא נורה ואז הגיעה פקודת הביטול. לא ברור אם טראמפ שינה את דעתו או שנתגלו קשיים לוגיסטיים.

הבית הלבן והפנטגון סירבו להגיע על הדיווח.

העיתון הוסיף ודיווח הבוקר כי בקרב המתייעצים לקראת המבצע היו חילוקי דעות: מזכיר המדינה מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומר ג'ון בולטון וראשת ה-CIA ג'ינה הספל תמכו בתקיפה צבאית. אולם בכירים בפנטגון סברו שתקיפה כזו עלולה לסכן כוחות אמריקניים באזור. ראשי מפלגות בקונגרס קיבלו תדרוכים בחדר המצב בבית הלבן.

המל"ט GLOBAL HAWK שהופל באיראן מחירו כ-130 מיליון דולר. הוא הופל על ידי טיל קרקע-אוויר איראני.

 

אולי יעניין אותך גם