ישראל העבירה לארה"ב 'מכתב בקשה' (LOR) לרכש שני מטוסי תדלוק חדישים מדגם KC-46

בחברת בואינג מעריכים כי ראשון מטוסי התדלוק יגיע לארץ בשנים 2022 או 2023. ברגע שתיחתם העסקה יתחילו בחברת בואינג לייצר את המטוסים עבור חיל האוויר הישראלי

 

ישראל העבירה לארה"ב 'מכתב בקשה' (LOR) לרכש שני מטוסי תדלוק חדישים מדגם KC-46

צילום: בואינג

צעד ראשון להחלפת צי מטוסי התדלוק האווירי של חיל האוויר: ממשלת ישראל העבירה לממשלת ארה"ב 'מכתב בקשה' LETTER OF REQUEST - LOR לרכש שני מטוסי תדלוק  חדשים KC-46 של חברת בואינג, שיחליפו את מטוסי התדלוק הישנים 'ראם', שהם בני כמה עשורים.

עדיין לא נחתמה עסקת רכש של המתדלקים, ובשלב זה מדובר בבקשה לרכוש שני מטוסים עם אופציה לרכוש בעתיד עוד שישה מתדלקים. בחברת בואינג מעריכים כי ראשון מטוסי התדלוק יגיע לארץ בשנים 2022 או 2023. ברגע שתיחתם העסקה יתחילו בחברת בואינג לייצר את המטוסים עבור חיל האוויר הישראלי.

מטוסו תדלוק אווירי חיוניים לחיל האוויר כדי להאריך את זרועו הארוכה, והם מעניקים לחיל יכולת להגיע למדינות המעגל השלישי, הרחוק.  מטוסי התדלוק KC-46, הנחשבים למתקדמים ביותר בעולם בתחום התדלוק האווירי, מסוגלים לתדלק באוויר כמעט את כל מטוסי חיל האוויר – F-16, F-15, F-35 , מטוסי תובלה קרנף C-130  והם מסוגלים גם לתדלק אחד את השני. התדלוק האווירי במטוסים חדישים אלו הוא בשיטת BOOM  (מנור) והתדלוק מהיר יותר מאשר בעבר וניתן להעביר כמויות יותר גדולות של דלק מאשר במטוסים הישנים.

בצוות של מטוס KC-46 שני טייסים, קצין תדלוק (BOOMER) ופקח העמסה כאשר המטוס טס בתצורת תובלה. למטוס יש יכולת עמידה בתנאי אטומי-ביולוגי-כימי, הוא מצויד במערכות ראיית לילה ותאורות מיוחדות המאפשרות פעילות בכל תנאי מזג אוויר, יום ולילה. לא ברור עדיין מה יהיה מחירו של כל מתדלק עבור ישראל (המחיר נקבע על ידי חיל האוויר האמריקני), אך לחיל האוויר היפני נמכרו באחרונה מטוסי תדלוק כאלו במחיר של כ-170 מיליון דולר למטוס.

אולי יעניין אותך גם