איירבוס ונאט"ו השלימו אינטגרציה של מערכת הלייזר של אלביט מערכות עבור צי מטוסי התדלוק והתובלה הרב לאומי של נאט"ו

צילום: אלביט מערכות

נאט"ו, איירבוס ואלביט מערכות השלימו בהצלחה אינטגרציה של J-MUSIC, מערכת לייזר להגנה על מטוסים מפני טילים מונחי חום, עבור צי המטוסים הרב לאומי של נאט״ו המושתת על מטוסי איירבוס A330 רב תכליתיים (MMF). טיסות המבחן, שנערכו בסוף חודש מאי במשך שלושה ימים בשדה התעופה חטאפה במדריד, בוצעו על ידי צוות של איירבוס בתמיכת מהנדסים של אלביט מערכות ובפיקוח ארגון הרכש של נאט״ו (NSPA) וארגון OCCAR לשיתוף פעולה אירופי בתחום החימוש.

במהלך טיסות המבחן הפגינה מערכת הלייזר של אלביט מערכות ביצועים מושלמים והמחישה את יכולתה להביס מגוון סוגי איומים, לרבות איומים חזיתיים, צדדיים ואחוריים מטווחים שונים ובגבהים שונים. טיסות האינטגרציה אף קבעו כי מערכת ה-J-MUSIC של אלביט מערכות מסוגלת להתמודד באפקטיביות עם תרחישים של איומים סימולטניים.  

מערכת J-MUSIC תוכננה כארכיטקטורה פתוחה ומשלבת טכנולוגיית לייזר מתקדמת עם מצלמה תרמית בעלת הספק גבוה וצריח קטן, מהיר ודינאמי, ולכן מספקת הגנה מיטבית מפני איומי טילי כתף מתבייתי חום.

תכנית MMF (צי מטוסים רב לאומי לתדלוק ותובלה) הינה יוזמה רב לאומית משותפת של חמש מדינות, בכללן בלגיה, גרמניה, לוקסמבורג, הולנד ונורבגיה, הרוכשות, מפעילות ותומכות בצי של שמונה מטוסים מדגם A330 MRTT מאיינדהובן וקלן. המטוס השייך לנאט"ו, נרכש מחברת איירבוס על ידי OCCAR, אובזר במערכת J-MUSIC DIRCM של אלביט מערכות, ומנוהל על ידי NSPA.

לדברי פיטר דוהמן, מנכ"ל סוכנות NSPA של נאט"ו "תכנית MMF היא דוגמה מובהקת של מדינות המזהות צורך ליצור יכולות הגנה מודרניות באופן שיתופי, חסכוני ויעיל. העבודה המשותפת של NSPA ו- OCCAR מגבירה אף יותר את שיתוף הפעולה הבינלאומי הבטחוני. חמש מדינות שותפות לתוכנית בשלב זה והשילוב המוצלח של מערכת ההגנה העצמית של אלביט מערכות מוסיף לצי המטוסים הגנה וגמישות תפעולית, והופך את התכנית הזו למעניינת יותר להצטרפותן של מדינות אחרות."

ארתורו אלפונסו מאיריניו, מנהל ארגון OCCAR אמר: "ניהול תכניות חימוש אירופיות נמצא בלב ליבו של  OCCAR ולכן אני גאה מאוד על כך שהארגון ממלא תפקיד מרכזי בתכנית MMF ותורם להשגת אבן דרך חשובה נוספת עם שילוב מערכת J-MUSIC בצי המטוסים, תוך שיתוף פעולה פורה של כל הצדדים".

אלברטו גוטיירס, ראש תחום מטוסים צבאיים באיירבוס, ציין כי "אבן דרך זו מהווה צעד משמעותי הסולל את הדרך למסירת מטוס ה-A330 MRTT הראשון לצי ה-MMF עד 2020 ואף ממחישה את העבודה המצוינת של צוות איירבוס עם אלביט מערכות והלקוחות, במטרה להבטיח את יכולות התדלוק האווירי של אירופה בעשורים הבאים".

אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת מודיעין באלביט מערכות, אמר: "אנחנו גאים לקחת חלק בתוכנית ה-MMF ולספק את J-MUSIC, מערכת לייזר מבצעית ובשלה שתגן על כל צי המטוסים. אני מאמין כי שיתוף הפעולה היעיל עם השותפים שלנו ב-NSPA, OCCAR ואיירבוס בתכנית MMF יהווה בסיס לפרויקטים נוספים".

img
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
דעה | צה״ל צריך לחשוב על שבב לאיתור חייל במקרה של נפילה בשבי