"כולנו מחויבים למנוע מלחמת אחים"

סוף סוף נתניהו שם את הפצצה הגרעינית של איראן בצד ומכוון את הפנס לאיום לא פחות, אם לא יותר, מסוכן לביטחון הלאומי של ישראל - מלחמת אחים

"הנה עדותו של מי שלא היה מעורב במאבקים הפנימיים בין מחנה בן-גוריון למחנה בגין, מנהיג הציונות הדתית, השר חיים משה שפירא. אני מצטט: "האם היה זה נכון להפציץ אונייה עם נשק בלב תל-אביב, או שהיינו צריכים לקבל הצעות אחרות, שהיו מונעות מאיתנו את האסון הזה? אם לא נמנע את הסכנה שיישפך דם יהודים בידי יהודים, אנחנו נכנסים למלחמת אחים, ופותחים בכך את שערי הארץ לשונא מבחוץ". דברים כדורבנות. הם היו נכונים בשעתם, והם נכונים היום", אמר נתניהו בטקס האזכרה לחללי "אלטלנה".

"כולנו מחויבים למנוע שפיכות דמים. כולנו מחויבים למנוע מלחמת אחים. חילוקי הדעות, לפעמים נוקבים, הם חלק בלתי נפרד של הדמוקרטיה. דמוקרטיה שמאחדת את העם, ודמוקרטיה היא אחדות העם. אחדות היא כמובן לא אחידות. אבל כל העת, במהלך הוויכוח, עלינו לזכור אמת פשוטה אחת: אחים אנחנו. עם אחד אנחנו. אין אחר.
 
"מכובדיי וידידיי, מנקודת השפל של הטבעת 'אלטלנה' במצולות, עלינו לפסגות. הפכנו את מדינתנו לגורם משמעותי בקרב האומות, לכוח עולמי פורץ-דרך, דינאמי, מתקדם. וכן, גם חזק. באור ובסתר אנחנו מקיימים מגעים עם מנהיגים רבים של העולם הערבי, ויש קשרים ענפים בין מדינת ישראל למדינות ערב, עם רוב המדינות הערביות. 
 
בקרוב מאוד יתקיים בבחריין כנס חשוב שאנחנו מברכים עליו, של ניסיונה של ארה"ב להביא לעתיד טוב יותר ולפתור בעיות של האזור, ויהיו נוכחים בו כמובן ישראלים. "

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית