דיווח: חברה בריטית, שהיא חברה-בת של חברה בסין, מייצרת מעגלים מודפסים עבור מטוסי החמקן F-35

צילום ארכיון: AP

חברה בבריטניה, שהיא חברה בת של חברה סינית, מייצרת לוחות למעגלים אלקטרוניים מודפסים עבור מטוסי הקרב F-35 ונחשבת לחלק משרשרת האספקה של תכנית ייצור מטוסי החמקן בלוקהיד מרטין.

רשת השידור הבריטית סקיי דיווחה בסוף השבוע כי מדובר בחברת EXCEPTION PCB (לוחות מעגלים מודפסים) שמיקומה בגלוסטשייר בבריטניה. היא חברה בת של החברה הסינית הגדולה SHENZEN FASTPRINT. החברה בבריטניה מייצגת לוחות למעגלים מודפסים עבור מטוסי F-35 בארה"ב ובבריטניה. סקיי מוסרת את המידע מתוך מסמך של משרד ההגנה הבריטי שבו נאמר: "חברת EXCEPTION בגלוסטשייר מייצרת את המעגלים המודפסים המפקחים על רבות מהיכולות של מטוסי F-35".

משרד ההגנה הבריטי מיהר להכחיש שנשקפת סכנה כלשהי מכך שהחברה שייכת לחברה סינית, והודיעה כי לא נשקפת שום סכנה הקשורה לשרשרת האספקה של מטוסי F-35. חברת לוקהיד מרטין בארה"ב הגיבה אף היא באומרה שכל המרכיבים של מטוסי הקרב "נתונים לפיקוח, לביקורת ולבקרה קבועים ותכופים בכל שלבי הייצור", וכי לחברה שבסיסה בבריטניה אין שום גישה למידע רגיש כלשהו השייך לתכנית מטוסי החמקן.

בהודעה נאמר כי "יש סיכון מוגבל ביותר, אם בכלל, כיוון שהמעורבות של החברה בתכנית המטוס היא מזערית ביותר".

מנכ"ל החברה בבריטניה מייק דיווין אמר כי הם מייצרים לוחות מעגלים מודפסים לכל תעשיות התעופה, החלל וההגנה בבריטניה, והחברה עשתה כל שביכולתה "כדי למנוע גישה או נגישות של אזרח סיני כלשהו לנתונים הקשורים למטוסי F-35".

ברקע המידע שפרסמה רשת סקיי עומד הסכסוך בין ממשל טראמפ לבין החברה הסינית הענקית HUAWEI. וושינגטון טענה כי ענקית הטכנולוגיה הסינית מהווה איום ביטחוני בגלל קשריה ההדוקים עם בייג'ין. ממשל טראמפ אף הטיל איסור על שימוש בטכנולוגיות של הואווי ואיסור על חברות אמריקניות לסחור עם החברה הסינית ללא אישור ממשלתי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית