על רקע עסקת המאה מחריף המתח בין המשטר הסעודי לתנועה האסלאמית בישראל

מאת Sammo kudsi - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27752873

המתיחות בין המשטר סעודי לשיח' כמאל ח'טיב (סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל) ממשיכה להחריף. הפעם חושף אל-ח'טיב כי קיבל איומים על חייו מצד אקטיביסטים בסעודיה ובאיחוד האמירויות מכיוון שהעז למתוח ביקורת על המדיניות האוהדת של סעודיה כלפי ישראל ותמיכתה ב"עסקת המאה".

במאי השנה האשים אל-ח'טיב את המשטר הסעודי בזניחת הסוגייה הפלסטינית, בנרמול היחסים עם ישראל ובוויתור על ירושלים. נוכח זאת טען אל-ח'טיב כי המשטר הסעודי איננו ראוי לשאת בתואר "השומר על שני המקומות הקדושים" (מכה ומדינה). זאת מכיוון שבגד במקום השלישי בקדושתו לאסלאם - ירושלים. בשנה שעברה התנגח גם באיחוד האמירויות לאחר שטען כי היא קנתה בתים בשכונת סילוואן בירושלים מידי ערבים ומכרה אותם למתנחלים.

אתמול העלה אל-ח'טיב סרטון לחשבון "יוטיוב" בשם "אל-ח'טיב מספר על הקמפיין של סעודיה והאמירויות נגדו" (ראו תמונה). בסרטון סיפר כי הוא נתון למסע הכפשות ולמתקפה חסרת תקדים מצד סעודיה ואיחוד האמירויות ברשתות החברתיות מאז פרסום הדרשה, במיוחד במהלך השבוע האחרון. לטענתו, הקמפיין הרשתי נגדו נעשה בתיאום בין סעודיה לישראל. לטענתו, אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, משתתף גם הוא בקמפיין זה ומפיץ עליו שמועות תוך כדי התחזות למקורות ערבים כדי להכפישו. אל-חט'יב ציין אף כי הופתע לגלות שמי שנחלץ להגנה על המשטר הסעודי היו התקשורת הישראלית ומזרחנים ישראלים - הכוונה לכותב שורות אילו, אנוכי. במאי התראיינתי בנושא לגלי צה"ל.

אל-חט'יב ציין כי הקמפיין הרשתי נגדו נעשה בשל רצון המשטר הסעודי להתחשבן עימו ולהתנקם בו על דברי הביקורת. כך סיפר כי קיבל איומים על חייו מצד אישים סלפים שהזהירו כי אם הוא יגיע לסעודיה כדי לבצע את החג' או את העומרה (החג' הקטן; עלייה לרגל שלא במועד) הם ידאגו לתפוס אותו ולבתר את גופו.

גם בסרטון החדש ממשיך לדבוק אל-ח'טיב בקו חריף נגד מדיניות המשטר הסעודי. כך הוא הגן על דרשתו ממאי והדגיש כי הוא איננו חוזר בו מדבריו ומסתייג מהמשטר הסעודי בשעה שהוא רוחש חיבה ואהדה רבה לעם הסעודי. תומכיו של אל-ח'טיב אף השיקו לפני כיומיים קמפיין רשתי כדי לעמוד לצידו והדגישו כי הם שותפים לביקורת ולעמדותיו. בין התיוגים: "כולנו השיח' כמאל אל-ח'טיב" (ראו תמונה), "השיח' כמאל אל-ח'טיב לא לבד". כמה מנכבדי השבטים הבדואים בנגב פרסמו אף הם הודעת גינוי על הקמפיין נגד אל-ח'טיב.

פרסום ראשון בחשבון הפייסבוק של ד"ר מיכאל ברק

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית