שתי המכליות במפרץ הפרסי הותקפו כנראה באמצעות מוקש מגנטי וטורפדו

צילום: AP

מוקש מגנטי וטורדפו – אלו ככל הנראה כלי הנשק שפגעו קשות בשתי מכליות נפט במפרץ הפרסי. חברות העוסקות בסחר נפט בינלאומי הודיעו כי מחיר הנפט העולמי עלה בשיעור של ארבעה אחוזים בעקבות ההתקפות.

המכלית הנורווגית FRONT ALTAIR עלתה בלהבות בין המפרץ הערבי לבין החוף האיראני בעקבות פיצוץ על סיפונה, כנראה ממוקש מגנטי. הצוות לא נפגע, נאסף והועבר לספינת חילוץ איראנית. המכלית השניה, בבעלות יפנית, ננטשה אחרי שנפגעה מטורפדו. הצוות חולץ בשלום.

פאולו ד'אמיקו, יו"ר חברת המכליות INTERTANKO, אמר לסוכנות רויטרס כי 30 אחוזים מהנפט העולמי עוברים דרך מצרי הורמוז. "כאשר מים אלו אינם בטוחים, נשקפת סכנה לכל אספקת הנפט לעולם המערבי’, אמר.

מפקדת הצי ה-5 האמריקני, שבסיסו בבחריין, הודיעה כי קלטה אותות מצוקה והגישה סיוע לשתי המכליות. בריטניה הביעה "דאגה עמוקה" מההתקפות והודיעה על התייעצויות עם בעלות ברית.

שר החוץ האיראני מוחמד זריף צייץ בטוויטר כי שתי ההקפות על המכליות הן "חשודות" ואירעו בדיוק כאשר בטהרן מבקר ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שהביא עמו איגרת מהנשיא טראמפ למנהיגי איראן.

נודע כי במכלית היפנית  KOKUKA COURAGEOUSנפגע גוף האניה מעל לקו המים בעת שהעבירה מטען מתנול מסעודיה לסינגפור. האניה לא טבעה והצוות חולץ עם פצוע קל אחד.

בית הזיקוק הגדול בסינגפור  CPCהודיע שהמכלית הנורווגית נפגעה בעת שהעבירה 75 אלף טונות נפט המיועד לטייוואן.

יש לציין כי התקרית במפרץ אינה היחידה השבוע. רק אתמול, שיגרו החות'ים בתימן טיל לעבר שדה תעופה בסעודיה ו-26 בני אדם נפצעו.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית