אלתא מערכות של התעשייה האווירית משיקה את מכ"ם MS-MMR - מכ"ם מרובה חיישנים

אלתא מערכות של התעשייה האווירית משיקה את מכ"ם MS-MMR - מכ"ם מרובה חיישנים

המכ"ם החדש (צילום: תע"א)

אלתא מערכות, חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית לישראל, משיקה את הדור הבא של מכ"ם ELM-2084 רב משימתי - MS-MMR. מערכת המכ"מ מבוססת על מכ"ם ה- MMR המשמש את מערכות "כיפת ברזל", "קלע דויד" ומערכת ההגנה אווירית  "ברק" של התעשייה האווירית. המכ"מ בעל ניסיון מבצעי מוכח  בישראל ומספק הגנה אווירית למדינות ברחבי העולם.

הגרסה החדשה, הקרויה MS-MMR (MMR מרובה חיישנים), משלבת חיישנים נוספים במערכת ה-MMR ובדרך זאת יוצרת המערכת תמונת מצב אווירית (ASP), ותמיכה משופרת במערכות ההגנה האווירית, מבוססת חיישנים אקטיביים ופסיביים. המערכת תושק בסלון האווירי בפריס שיערך בהמשך החודש.

התפתחות האיומים האוויריים והשתנות שדה הקרב המודרני יצרו אתגרים חדשים ומורכבים למערכות הגילוי וההגנה האווירית. הרחבת השימוש בכלים דלי חתימה לצד עליה ניכרת בשימוש בכלים לא מאוישים ורחפניים, כלי נשק משוטטים, טילי שיוט ויכולות בליסטיות משופרות, כל אלו חייבו מתן מענה גילוי סיווג וזיהוי משופרים, שיפור דיוק התמונה האווירית והגדלת שרידות הסנסורים ומערכות התמונה האווירית וההגנה האווירית.

מכ"מ ה MMR פועל בתחום תדר S ומספק יכולות גילוי והגנה אווירית ארוכות טווח ותמיכה במערכות הנשק. שילוב סנסורים אקטיבים נוספים כגון מכ"מ נוסף בתחום תדר גבוה יותר, חוקרי זע"ט (IFF) מקלטי ADSB, לצד שילוב סנסורים פאסיביים כגון מערכות גילוי אותות (SIGINT), חיישנים אלקטרו אופטיים (בתחום הנראה והאינפרה אדום), מערכת לגילוי שיגורים (LDS) מאפשר ל MS MMR יכולות גילוי סיווג וזיהוי משופרות ויכולת אבחנה בין מטרות קרובות מאוד גם במרחבים צפופים וסביבת עמוסת מטרות ורעש.

MS-MMR משפר באופן משמעותי את אמינות התמונה האווירית (ASP) והמודעות המצבית ומסוגל לטפל ביעילות בסוגים חדשים של מטרות - קטנות (בחתימה מכ"ם נמוכה RCS), נמוכות, איטיות ומרחפות, כמו גם ברקטות וטילים מסוגים שונים. שילוב חכם של כל החיישנים ברמת המערכת מאפשר ל-MS-MMR לספק פלט יחיד ואיכותי של כל הנתונים ובדרך זאת לפשט את האינטגרציה עם  מערכות התמונה האווירית , ההגנה האווירית ומערכות שו"ב (C2).

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל התעשייה האווירית אמר, "MMR הוא אחד המוצרים המצליחים שלנו עם יותר מ-100 מערכות שנמכרו ברחבי העולם. ה-MMR צמח והתפתח במהלך השנים ושינה את שדה הקרב המודרני. אנו רואים בהשקת ה-MS-MMR את תחילתו של עידן חדש בפיתוח מערכות מכ"ם המשולבות בחיישנים אקטיביים ופסיביים המעלים דיוק ויעילות מבצעית כנגד מטרות עתידיות מתוחכמות."

 

אולי יעניין אותך גם