ראש 'סיבט' חדש במשרד הביטחון: תא"ל (מיל') יאיר קולס

קולס מחליף את ראש סיבט היוצא, תא"ל (במיל') מישל בן-ברוך, שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות ומונה לראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב

ראש 'סיבט' חדש במשרד הביטחון: תא"ל (מיל') יאיר קולס

צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט

בטקס חגיגי במעמד מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם וסגן הרמטכ"ל, האלוף אייל זמיר, נכנס תא"ל (מיל') יאיר קולס לתפקיד ראש אגף הייצוא הביטחוני "סיבט". תא"ל (במיל') קולס כיהן ב-5 השנים האחרונות כמזכירו הצבאי של שר הביטחון. קודם לכן, במשך למעלה משני עשורים, שירת כקצין המודיעין של פיקוד המרכז ובמגוון רחב של תפקידי מודיעין ומטה. קולס מחליף את ראש סיבט היוצא, תא"ל (במיל') מישל בן-ברוך, שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות ומונה לראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, אמר בטקס כי "סיבט הינו אגף שתורם ישירות לעוצמה הכלכלית והביטחונית של מדינת ישראל. התמורות של סיבט ושל התעשיות הביטחוניות הן הרבה מעבר לקידום היצוא הביטחוני ובאות לידי ביטוי בקידום היחסים עם מספר גדול מאוד של מדינות". המנכ"ל בירך את ראש סיבט הנכנס והיוצא: "מישל, המספרים בקדנציה שלך כראש סיבט מדברים בעד עצמם והגיעו לכמה שיאים. כעת המקל עובר אליך ,קולס, בתקופה מורכבת, עם אתגר גדול להביא אותנו לשיאים חדשים ביצוא הביטחוני".

ראש סיבט הנכנס, יאיר קולס אמר בנאומו: "אני רואה בתפקיד שליחות ואחריות גדולה. עקבתי לאורך השנים, בתפקידי השונים במערכת הביטחון אחר פעילות סיבט, אך רק בתהליך החפיפה לקראת כניסתי לתפקיד, התבררו לי היקפי הפעילות, איכות העשייה ותרומתו הייחודית של סיבט למדינת ישראל, למשרד הביטחון ולצה"ל". לראש סיבט היוצא, אמר קולס: "מישל, אבקש להביע את הערכתי ותודתי על הובלת סיבט בשנים האחרונות, שהביאה להישגים מרשימים ולעלייה משמעותית בהיקף היצוא הביטחוני".

ראש סיבט היוצא, מישל בן-ברוך: "חמש השנים האחרונות כראש סיבט היו המרתקות בחיי המקצועיים במערכת הביטחון. היקף הולך וגדל של עסקאות בין מדינות, קידום היחסים הביטחוניים עם מדינות רבות ושיאים חדשים ביצוא הביטחוני. אני מודה למנכ"ל ולהנהלת המשרד, לשותפי בצה"ל ובתעשיות הביטחוניות ולכם עובדי סיבט, על הדרך הארוכה שעברנו יחד. אני משוכנע, קולס, שאתה האדם הנכון בזמן הנכון, להמשיך ולהוביל את העשייה".

אולי יעניין אותך גם