מרגל סיני לשעבר: ישראל עזרה לסין לפתח את מטוס הJ-10

את הדברים אמר מרגל סיני לשעבר בשם יאו צ'נג לאפוק טיימס. לדבריו שני הדורות הקודמים ל10 היו באיכות ירודה והסתמכו על פיתוחים מקומיים 

By Retxham - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5688728

פיתוח הטכנולוגיה הצבאית בסין נמצא על מסלול מהיר רק משום שסיו גנבה סודות מסחריים מהמערב, כך על פי מרגל סיני לשעבר הטוען כי גנב טכנולוגיות מפתח עבור הצי הסיני. פרסום של theepochtimes.com. יאו צ'נג אמר לאפוק טיימס כי הוא רוצה לחלוק את הידע שלו על הרשת הצבאית והמודיעינית של סין כדי להזכיר לכולם שהמשטר הקומוניסטי הסיני מהווה איום על מדינות דמוקרטיות חופשיות.

צבא השחרור העממי של סין (PLA) השלים כעת את טכנולוגיית השיגור האלקטרומגנטית ואת טכנולוגיית המטוס החמקנית. יאו גילה כי פרופסור באוניברסיטה של הצי, מא וויימינג, וצוות המחקר שלו פיתחו את הטכנולוגיה עבור PLA. בצוות המחקר של מא, שלושה אנשים שלמדו בארצות הברית.

באשר לטכנולוגיית מטוסים חשאית, הסביר יאו כי במהלך מלחמת האזרחים ביוגוסלביה לשעבר נורה מטוס מסוג F-117 Nighthawk וממשלת יוגוסלביה לשעבר נתנה אותו לצבא הסיני. טכנולוגיית החמקנות של סין פותחה על ידי לימוד המטוס.

סין גנבה באופן שגרתי טכנולוגיות צבאיות ממדינות מפותחות על ידי שכפול כלי נשק, מטוסי קרב, משחתות וצוללות שנקנו מארצות הברית ומהאיחוד האירופי. עם זאת, זמן קצר לאחר הטבח בכיכר טיאננמן בשנת 1989, נאט"ו הטילה אמברגו נשק על סין. בשנים שלאחר מכן נאלצה סין להסתמך על מדענים ומהנדסים משלה. הטכנולוגיות והמוצרים הצבאיים שפותחו בתקופה זו הם לרוב באיכות ירודה. Xi’an JH-7, מטוס קרב שהתפתח באמצע שנות התשעים, הוא דוגמה טיפוסית לכך.

יאו גילה כי הJH-7 פותח למעשה על ידי מדענים סינים, עם זאת, טכנולוגיית המנוע הגיעה ממטוס קרב סילון שנגנבה על ידי סוכן סיני מבריטניה בשנת 1985. יאו הזכיר גם את סדרת מטוסי הקרב המיירטים של סין. השניאנג J-6 עוצב אחרי המיג-19 של ברית המועצות, וצ'נגדו J-7 תוכנן על בסיס המיג -21. "איך התפתח הJ-8? זה היה שילוב של זנב ה- 6 וראש ה- 7", הסביר יאו. "זה היה עד לדור ה- 10 של צ'נגדו J-10 שהיה שיפור משמעותי, אבל הוא פותח למעשה בעזרת ישראל".

אגף הקישור של המחלקה המדינית הכללית של ה- PLA הוא אחד מסוכנויות המודיעין של סין, עם דגש על חדירה לממשלות זרות וחוגים חברתיים בעלי השפעה. ארגון זה משתמש בשם אחר עבור אנשים מבחוץ: האגודה הסינית הבינלאומית לידידות. הסוכנים המיוחדים של הסוכנות מנסים ליצור קשרים חזקים עם גורמים בכירים או בעלי השפעה במדינות אחרות, כגון יזמים, אמנים ופעילים חברתיים, ובהדרגה הופכים אותם לתומכים בבייג'ינג.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית