דוח הסוכנות לאנרגיה אטומית: איראן מאיצה ייצור אורניום מועשר

 יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (IAEA) יוקיה אמאנו קובע כי איראן הפיקה באחרונה יותר אורניום מועשר מאשר בעבר, אך לא ברור מתי היא עלולה להגיע למגבלות המוטלות עליה על פי הסכם הגרעין

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (IAEA) יוקיה אמאנו (צילום: AP)

איראן מימשה את איומה והאיצה את ייצור אורניום מועשר, והדבר מעורר דאגה – כך קובע בדוח הרבעוני שלו יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (IAEA) יוקיה אמאנו.

אמאנו קובע כי איראן הפיקה באחרונה יותר אורניום מועשר מאשר בעבר, אך לא ברור מתי היא עלולה להגיע למגבלות המוטלות עליה על פי הסכם הגרעין. "אמנם כן, שיעור ההעשרה הולך וגדל", אמר אמאנו במסיבת עיתונאים בווינה. סוכנות רויטרס מציינת כי אמאנו חרג הפעם ממנהגו כשהביע דאגה מהמצב.

בחודש שעבר  הודיעה איראן כי היא שומרת על סעיפי ההסכם אך תגדיל את הייצור פי ארבעה. על כך הגיב יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית כי מדינות אירופה החתומות על ההסכם חייבות למצוא דרכים להתמודד עם המצב בטהרן אם הן מעוניינות לשמר את ההסכם.

שר החוץ האיראני מוחמד זריף אמר בפגישה בטהרן עם עמיתו מגרמניה הייקו מאס כי איראן תשתף פעולה עם האיחוד האירופי כדי לשמור על ההסכם. ואילו בוושינגטון הגיבה דוברת מחלקת המדינה מורגן אורטגיוס ואמרה כי ממצאי דוח הסוכנות בווינה מוכיחים שאיראן צועדת בכיוון לא נכון ומדגישה את האתגר שהיא מציבה בפני השלום וביטחון.

יוקיו אמאנו קבע בדוח שלו שהוא מודאג מנושא הגרעין ומקווה שיימצאו דרכים להפחית את המתיחות הנוכחית באמצעות דיאלוג.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית