אולטימטום אמריקני לטורקיה: החליטו עד 31 ביולי - מערכת הגנ"א רוסית S-400 או מטוסי חמקן F-35

צילום: AP

עד תאריך ה-31 ביולי חייבת אנקרה להחליט - מערכת הגנ"א רוסית S-400 או מטוס חמקן F-35. עד מועד זה חייבת טורקיה להודיע אם בכוונה לבטל את העסקה עם מוסקבה או לאבד את הזכות לרכוש 100מטוסי F-35 ולייצר חלקים למטוסים. דברים אלה אמר סגן שר ההגנה האמריקני לענייני רכש, אלן לורד.

בסוף השבוע נודע כי הפנטגון מתכנן להעביר את שיתוף התעשיות הביטחוניות הטורקיות בתכנית מטוסי F-35 למדינות אחרות, אם לא תבטל אנקרה את תכנית רכש מערכת ההגנה האווירית הרוסית. סוכנות רויטרס מדווחת כי בראשית 2020 יסתיימו החוזים של חברות ביטחוניות טורקיות גדולות וחשובות לשיתוף בתכנית המטוס בלוקהיד מרטין. מדובר בתעשיה האווירית הטורקית, בחברת ROKESTAN ובתעשיית המנועים TUSAS.

במכתב בנושא זה כתב שר ההגנה בפועל פטריק שנהאן שיופסק גם אימון טייסים טורקיים בהפעלת המטוסים בבסיס חיל האוויר LUKE באריזונה והדרכת צוותי אחזקה של המטוסים. שנהאן הוסיף כי השתתפות אמריקנית בתמרונים צבאיים בטורקיה "נתונה בספק".

האתרDEFENSE ONE  מדווח כי סגן שר ההגנה לענייני רכש אלן לורד הבהיר כי שיתוף התעשיות הטורקיות בפרויקט המטוס יימשך אם אנקרה "תשנה כיוון" בעניין רכישת מערכת הגנ"א ברוסיה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית