דיווח: חמאס מלבין כספים במלזיה בסיוע יועצו של אבו מאזן

חשיפה של סוכנות הידיעות TPS שופכת אור על פרשת שחיתות שמגיעה עד אבו מאזן ויועציו הקרובים. אלו, הלבינו כספים עבור חמאס במלזיה באמצעות רשת של חברות קש ורישומים כוזבים

https://youtu.be/1r5ETaQyWyc

דיווח של jewishpress.com חושף כי ארגון חמאס מלבין כספים במלזיה. מדובר בפרשה מורכבת של הונאה, שחיתות והלבנת כספים על ידי בכירים ברשות הפלסטינית שהעבירו את הכספים לאימוני טרור של חמאס במלזיה נחשפה על ידי סוכנות הידיעות TPS.

במסמכים רשמיים של הרשות הפלסטינית, שהתקבלו אצל TPS, עולה כי מחמוד אל-חבש, שופט שריעה עליון ברשות הפלסטינית ויועץ לראש הרשות הפלסטינית נמצא במרכז השחיתות. חבש חשוד בהקמת חברות קש שדרכן הכספים הועברו מדובאי למלזיה, שם הרחיבה חמאס את פעילותה בחודשים האחרונים. שותפו של חבש הוא שגריר הרשות למלזיה אנואר אל-אגא.

שני האישים הקימו את הקשרים בשנת 2011 והחלו לשתף פעולה בשנת 2014 לאחר שאל-אגא מונה כשגריר במלזיה. אשתו של אל-אגא נרשמה כשותפה בחברות הקש, ללא ידיעתה, אך לאחר שהשניים נפרדו על רקע סכסוך כספי, היא גילתה את עסקיו הבלתי חוקיים של בעלה ולאחר מכן התגרשה ממנו בשל כך.

בניסיון לחפות על עקבותיו, פנה חבש למודיעין של הרשות הפלסטינית והודיע כי השניים התגרשו בעקבות פרשת בגידה של אשת השגריר. הוא גם האשים את אל-אגא בהיותו מאחורי ההתנקשות של מהנדס הרקטות של חמאס, פאדי מוחמד אל-בטש.

עוד קבע הדו"ח כי חבש ניצל את פעילותו הדתית ומשרדו הבכיר לתמיכה בחמאס. חבש, שהיה בעבר איש חמאס בעזה, הוצב על ידי מחמוד דחלאן ברמאללה ב -2007, והוטל עליו להוקיע את הארגון לשעבר. באופן פומבי, חבש עשה את שהוטל עליו, אך המשיך לפעול בחשאי בשם חמאס.

לחבש יש קשרים עם חבר חמאס נוסף, פתח אל-נורי האלג'יראי, לשעבר תושב עזה. החברות של השניים פתחו כמה חשבונות בנק באלג'יריה, טורקיה, פורטוגל וירדן. חבש גם מקיים קשרים עם שגריר הרשות הפלסטינית בסודאן עבד אל-פתאח אל-סאטרי. השניים עבדו עם יאסר עבאס, בנו של ראש הרשות הפלסטינית עבאס, בשורה של תוכניות להלבנת כספים לקבוצות טרור וסחר בלתי חוקי בנפט מסודן, פרשה שנחשפה בעבר.

בתשובתו לבקשת TPS להשיב, דחה ח'אלד בראוד, ראש לשכת חבש, את הדו"ח כטענות מופרכות. הוא הכחיש כל קשר בין חבש לבין אל-אגא וסירב לדון בענין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית